Risk för överdos?

 
Oj oj oj...idag typ galopperade jag ner till Glashuset. Kassarna fulla av kanonfina plantor. Tomater av allehanda slag, vita, bruna, röda, oranga, stora, små, busk, ampel...och så chilli..Hot Lemon, eller vad sägs om Golden Greek, en peperoni som  bara namnet gör att man drömmer om ljumma kvällar bland blåvita hus i Grekiska övärlden. Fin fina plantor, en del har redan gått i blom! Ekologiskt och varsamt uppväxta i Åmål i ett vardagsrum! Aldrig haft så stora fina plantor i Växthuset så här tidigt och inte så många sorter heller - jisses så spännande det ska bli och följa dom i sommar.
 
 
Ja, så där håller jag på...pysslar och planeterar, hör på fågelsång, drömmer och tänker. Fantastiskt avkopplande. Gänns som jag gärna överdoserar!  Kvällssolen strilar sig igenom björkhaget och ger extra färg åt blommor och blader. Rapsoljan med örter och vitlök i motljus går ju jag igång på, för att inte tala om likören som är kvar efter förra sommarens bär i Strårom! Bären tog slut till jul men likören som är kvar intages med stor varsamhet enorm inlevelse - den är verkligen så ljuvlig.
 
 
En stilstudie på en rosa pelargonia som matchar hänget i fönstret, eller som att plötsligt få se att ett Ruccolafrö har spräckt markytan idag.
 
 
Lite blommor i en  luftfuktare för element - nytt användingsområde! 
 
 
Det var dagens dos i min GlasOas
 
//Anneli
1 Mia:

skriven

Vet du vad...den där överdosen går jag verkligen igång på! Ja, nästan så den knockar mig! Men det gör inte ont, absolut inte :-)

2 Anna Filipendula Rudbeckia:

skriven

Hejsan Anneli vilken energikick du bjuder mig på som just spenderat heeela halva eftermiddagen i mitt glashus. Du nu är det gott att leva. Det växer så man hör det.
Absolut en rapsolja med finbesök är godis för ögat..

Mmmm du har en god smak Madame det är helt klart det. Jag känner din innerligt glada stämning i varje ord du knapprat ned här. Det är rent av ruskigt trevligt att få en överdos av din GlasOas.

Shit så söt lilla Ruccolan är ...

Svar: ja kära nån vad tiden går när man är där. Bokstavligt talat som att leva i en bubbla!
nygamlajag

Kommentera här: