Vecka med Färg

 
 Solens strålar mjukar upp våra sinnen och påverkar oss otroligt positivt. Det märks i mötet med människor i alla miljöer. Som vanligt är vädret vår största snackis här i Sverige. I tisdags hade jag nöjet att bli bjuden på lunch av en kär vän som bott på Cypern i fyra år. För oss låter ju det alldeles fantastiskt...att få bo vid Medelhavet med alla dom sinnesbilder vi ser fram för oss...Men hon var lyrisk över att vara i vintersverige. Och det klart, en sådan här vecka är det lätt att trivas GRANDE med sol varje dag.
 
Hon överraskade mig med en present, så fint inslagen i vårgrönt skimmrande tyg och röda sammetsband...som en stor pralin och innehållet var denna bedårande mosaikboll som hon själv har gjort - fotograferad i eftermiddagssol där färgerna reflekterar solens strålar...kan man bli annat än glad! Nu ligger den här på köksbordet på en bricka tillsammans med ljuslyktor och finar sig. Påminner mig om Cypernväninnan som flyttar hem till Sverige igen i sommar och jag ser fram att få komma på hennes MosaikCafé i Skåne. Hon har planer denna kreativa vitaminspruta! Sann inspiratör och energigivare med stort hjärta.
 
Andra färgglada minnen i veckan....beställning av nya pass till familjen! Ha ha ha...en sådan cirkus! Vi såg helt enkelt inte kloka ut på våra foton, vi skrattade så tårarna trillade och underhöll hela Åmåls polisstation. Ny regel - måste se allvarlig ut...inte skratta och så värsta tänkbara ljussättning - alla anletsdrag följde jordens dragningskraft med full kraft - milda himmel - kommer vi ens ut ur landet med dessa Pass ?? Ja det var då  iallafall en väldigt rolig familjeupplevelse - och vi firade med Fika de Luxe på Café XO - besök när du kommer till Åmål - väldigt fint café med inredning som passar mig som handsken och så många fina bakverk.
 
Fredagkvällen var synnerligen färglad då kvinnorna som hållt i hop sedan unga år, samlades runt en god middag för att lägga första pusselbitarna i nya resmål! Nu har vi samlat ihop en bra slant och siktet verkar snegla betänkligt åt Italien hösten 2014. Kanske Amalfikusten eller Cinque Terre eller Sicilien..eller kanske Sardinen...ja himmel så många tänkbara ställen det finns! Fokus på livsnjutning är temat och en vecka är målet....oj så många färglada träffar vi har framför oss!
 
 Kanske finns det någon som har ett resmål för livsnjutardagar - en pärla att dela med sig av..Vi är öppna för förslag!
 
 
1 Anna Filipendula Rudbeckia:

skriven

Ja men visst kan en vinterdag i Sverige i sina bästa stunder mäta sig med Cypern..eller..jo så är det naturligtvis.

Ha ha passen ja..mannen gjorde ett nytt här o fotot är nåt mellanting av grodperspektiv och ballongspegel..han ser liiiite annorlunda ut kan man säga..helt galet annorlunda när jag tänker efter..ska det vara så svårt att ta ett normalt kort?? Tydligen.

Idag har vi fullt upp med sporten här på Tv:n..oj vasalopp och fem mil..EM och så den egna motionen ..för ute är det ju ett fenomenalt väder..ja du ser..där kom vädret som sig bör :)

2 Anonym:

skriven

Halloj Annelie!! Nu kom jag äntligen in på din blogg!! Jag kunde inte komma in på servern för bloggen från min telefon hemma i Sverige. Men hemma på Cypern funkar det :)) Så fint bollen glittrar på bilden. Jag är glad att du tyckte om den! Tack så jättemycket för dom fina orden!! Jag måste säga att du själv också kan spegla dej i dom!!!
Vi hörs och ses!!!!
Många kramar från mej

Svar: tack Ulle...du är allt bra go du :)
nygamlajag

Kommentera här: