Min GlasOas

(bild från trädgårdsbloggar.se)
 
Inspiration! Jag har en massa bilder i skallen hur jag ska skapa min nya oas...min GlasOas, som jag tänkt döpa mitt växthus till . I år ska det äntligen bli av. Jag har massor med idéer om hur jag ska fixa och dona där inne...bara ett helt ordinärt litet växhus är det...men det ska väl kunna bli något av en oas av det.
 
Jag vet redan "braochha" saker som jag ställt undan i diverse utrymmen...både här och där. Den som spar den har...och som den samlare jag är...tillika något av bohemisk...så blir det nog mycket färg bland blommor och blader...och där ser jag mig själv sitta och luuuukta på blommorna...läsa lite....tänka lite...skriva lite....dricka kaffe eller kanske ta ett glas vin med mannen...ett samtal med väninnan..med mamma...min dotter eller kanske sonen också har lust att titta in en stund..tända ljus...kanske en lite ljusslinga...tyger...vatten som porlar...lite soft musik i bakgrunden..blir det druvor på vinstocken så är det bonus. En liggplats, känner jag tydligt att jag vill försöka få till, med kuddar och filtar att kura in sig i och titta upp mot himlen en småkylig tidig vårsommarkväll. 
 
Ska bli spännande och se vad som händer när tankar och bilder ska ut i verkligheten...väldigt spännande...längtar tills jag kan få tid till att vara kreativ - hoppas jag hittar tiden, tar mig tiden.
 
En oas för vila och rekreation - en plats att odla både på växkraft och harmoni - det är målet och drömma är halva nöjet....
 
 
 
1 Anna Filipendula Rudbeckia:

skriven

Men så spännande..jag kan se dig ligga där o knäppa med fingrarna och bara beställa ett glas vin av mannen som lätt springer upp o hämtar allt vad du vill ha :)Jag tror på att det blir extra-allt innanför glasen där..

Snart snart börjar säsongen..man kan knappt stilla sig som han sa Karl-Oskar..

Kommentera här: