Halva februari snart passerat

 
Vintern är kvar och ytterliga snö har kommit i veckan. Jag har inte något mot vinter, men måste medge att jag saknar solen. Det har inte varit många strålar som gått genom molntäcket senaste tiden. Jag har sett några utanför fönsteret på jobbet nån' gång...men tyvärr inte upplevt så mycket live så att säga.
 
Veckan som gått....Fortsätter den inslagna vägen på träningssidan och känner mig starkare och mår bättre. Har lagt till styrketräning på gym, inte minst för "datorarmen" som gör sig påmind efter 30 år vid skrivbordet. Det var någon på gymmet som sa: Ja, man får ju tänka på hur man vill ha det på ålderdomen....Himmel tänkte jag...det kändes tufft att höra så här innan man passerar 50-års strecket - men det klart han har rätt. Iallafall är jag väldigt nöjd över att förbättrat min egen träningsstaistik med flera hundra procent sedan oktober. 
 
Te-suppe med ett gäng glada kvinnor har hunnits med i veckan, ett besök hos frissan, fixat chokladsemlor till kollegorna på min "Kaffevecka", lunchat med vännina, frossat i geléhjärtan på AllaHjärtans dag....lilla listan på veckans guldkorn och så några träningspass på det. Fredagen avslutades med en minst sagt spännande match i Innebandy med våra duktiga A-lagsspelare. Vinst med 6-5 i sudden...jösses, jag var helt slut av att sitta på läktaren! 
 
Som vanligt är den hemmasysslolistan - rätt lång när helgen kommer. Klädhögar ska tas till vara - till tvätt eller efter tvätt...kommande veckas middagsplanering ska till (det gäller att kryssa säkert i logistiken mellan träningar, färdtjänst, möten m.m.) få upp nya gardiner i ett fönster är det tänkt, städa lite....
 
Nu ska jag bara göra färdigt försäkringspappersarbetet...rapport om korsbandsskadan för dotter och lite annat fix. På tal om ålderdom - så har jag t.o.m. beställt sammanställning på minpension.se för att få en sammanställning på hur det ser ut där ha ha ha ingen 50-års kris här eller! Nejdå, bara en "yrkesskada"...ni vet bagarna barn...hjälper andra att se över pensionen, men tar sig aldrig tid för att se över sitt eget. Nu har jag kartlagt personförsäkringar och snart pensionen - tråkigt, lite tidsödande men en ändå skönt att få det gjort.
 
 
till sist...dryga månaden kvar till semester...om jag längtar?
 
 
 
 
 
1 Anna Filipendula Rudbeckia:

skriven

Aha..du längtar efter solen..här har du en till. Jag sa just till amnnen här..varför kan solen inte lysa en enda helg? Det känns som om solen är typ i Dubai heeeela tiden. Nåja..ljuset tilltar iaf..alltid något.

Ja du man måste hålla igång för att må bra det är så sant. Jag har svårt att ta det där med lite stela leder..har varit van att alltid vara så mjuk och vig i hela mitt liv. Att stretcha efter motionen märker jag är tokviktigt..ska snart bege mig ut och powerwalka...:)

Oj ja pensionen är ju bara typ tio år borta nu..det gäller att förse sig med diverse småkällor av pengar..för det där "oranga" är ju ingen hit precis.

Lyckliga du som har en resa på G!!

Svar: ja visst är det lite märklig känsla med både det ena och det andra nu för tiden :) ...ljuset ja det är det som är glädjeämnet nu...för sol är det ont om, men jag ska ju inte klaga som har resan framför mig - det är sant. Men du Dubaisolen sitter väl kvar och lyser lite from behind så att säga :)
nygamlajag

2 Lissen:

skriven

Hejsan Lajsan. Har ledig dag, tagit långpromenad med kompis, ätit lunch och kaloriboms efterätt. Men gör som dej och tar ett pass på gymmet sedan. Känner att jag blir starkare mentalt och får mer ork.

Jodu, här ska också kollas pension, vill ha mer koll, veta läget.

Låter super med nedräkningen till semestern ...........

Kram påre Lajsan.
Kul att ha dej tillbaka i bloggvärlden i den takt du vill

Svar: Tack Lissen. Ja jag vill liksom inte tappa bloggen, kul att läsa som loggbok i framtiden. Det är ju faktiskt typ 5 års dokumentation vid det här laget. Kul att höra att du är på gymmet du också. Jag har nog aldrig känt så tydliga tecken på förbättring, antagligen för att man är såpass långt upp i åren nu och inser att bara jag själv kan göra skillnad inför ålderns höst :) Det lät ju dystert kanske , men ja ja du hajar :)
nygamlajag

Kommentera här: