3 veckor sedan Påsk



Som för dom flesta, så upplever jag att tiden går väldigt fort. Nu har vi bockat av april och Maj gled in storstilat med en makalöst fin dag. Klarblå himmel och varm som en sommardag. Lövträden har exploderat idag och gräsmattor har målats gröna. Många blomsterfynd har förevigats med kameran med mig ålandes i gröngräset.



Förra helgen var jag i Amsterdam och förlustade mig. Självklart var det besök i Keugenhof - med miljoner tulpaner att beskåda - fantastiskt vackert - måste upplevas!







Ja det blev en heldag i parken med en hängiven svenska som guidade oss runt. Vi hann också  med Van Gogh muséet och ett studiebesök hos Henikens bryggeri.  Många, många härliga skratt med detta glada gäng, mycket god mat och vi hann såklart med några timmar på uteserveringar med Rosévin i glasen :)



Denna helgen har vi avverkat Tjörn, några timmar på jobbet igår och så var det dags för årets första grillkväll på altanen. Inlindade i filtar och avslut med egen liten brasa. Skålade i lite bubblor då det fanns flera anledningar att fira och så åkte vi till Billingsfors för att se det stora vackra fyrverkeriet.

Maj kunde inte startat på ett bättre sätt. Tror faktiskt att ett blekt vinteransikte har fått lite färg idag. Hoppas på fortsatt bra väder och i vilket fall så har jag bestämt att njuta varje dag av att vi nu är inne i "Sommartider" oavsett väder! Hur tänker du göra?



1 Anna ..tassar in..:

skriven

Hello there..ja men du jag har ju sett att du varit i Nederländerna..så härligt med all tulpanprakt o en kagge öl eller tre är ju alltid glatt liksom..klart ni hade det göööör skoj.



Aha Tjörn..vackert kan jag förstå..nature är makalös nu och jag har som du fått färg..somnade en stund i solstolen ..annars är det ju tokmycket man vill ha gjort på en o samma gång nu. Meeeen jag är på banan..fixat o trixat till max idag..jepp ordning & reda Lajsan är mina ledord :)



Ha det fint o njut av ditt nya liv..:)

2 Anna ..tassar in..:

skriven

Rosé..måste ha..:)

3 Anna ..tassar in..:

skriven

Ska köpa en bag..typ imorgon :)

4 Anna ..tassar in..:

skriven

Hick!

Kommentera här: