konsten att uppskatta allt väder

Ja, denna sommar hör väl inte till dom fetaste högtryckens period.  Men det är ju detta med läget som ska gillas - rätt fokus gör skillnad. Ingen idé att deppa ihop - hitta på alternativa aktiviteter!
 
I förgår var det soligt och fint mot kvällen och jag höll på att rensa i rabatterna - när det började dugga lite, för att helt plötsligt övergå till en enorm regnskur. Dropparna plaskade som minifontäner när dom nådde marken och vår lilla bäck förvandlades till en dundrande fors från berget.
 
 
 
1 Margaretha:

skriven

Apsilut ....det gäller att gillalalala läget !!! Eller andra små glädjeämne...Tex att det blir så fina foto med regndroppar som skvätter.... Plåta i fullt solsken är ju helt värdelöst och jättesvårt....
Skall strax in till stan o träffa mina bästaste arbetskamrater. Ta ett glas vin o en bit mat.... Supernice ;D
Kram på dig
Marba

2 Anna:

skriven

Tänk jag tänkte precis skriva som Marba...Apsilut Madicken...det gälleratt ta varje dag som en gåva..att hitta solstingens o ta vara på dem..jag har domstolen redo..sol skriker jag o rusar ut för en sekund eller tre..idag for vi till smultronställen o hittade några dec. Lycka ...med rätta sinnet kommer man långt...jag tor vi är rätt lika när det gäller att hitta glädjeämnen...

Kommentera här: