Ljusblåa dagar

Det är fredag och klockan har passerat midnatt, ja så egentligen är det ju faktiskt lördag. Det är ett mindre mirakel att jag är vaken och dessutom pigg! Jag har inte sovit i soffan. Kom inte hem förrän 19 ikväll, lagade fredagsmat de Luxe och druckit ett glas vin, så oddsen för soffhäng och bedövande stark snarkvarning borde här varit mer än ett givet tillfälle....men icke, här sitter jag och knapprar på datorn!

Så jag kan bara ana...att det beror på mina kostvanor sedan två veckor tillbaka. LCHF, denna knasbokstavskombination, som jag riktigt får tänka till ordentligt varje gång jag ska säga det....på ren svenska blir det typ: Skippa kolhydrater och lassa in det förut så förbjudna fettet! Om detta funkar, är det också ett mindre mirakel! Vet inte när jag åt så mycket god mat dagarna i ända. Men det är ju inte mycket som smakar dåligt med en rejäl skväll grädde....om jag säger så....

Om det är svårt? Inte ett dugg...och sockersug finns inte. Så jag hoppas verkligen att förbränningen sätter igång nu och saker börja hända...åt rätt håll.

Vad annars...jo, halva januari har snart passerat. Det känns att vi redan har ljuset på våra marginaler nu. Man ska inte drömma sig bort, man ska leva här och nu.....men jag smygdrömmer lite....tänker på Ljusblåa dagar. Tidig morgon i "stugan". Stiger upp och tassar barfota i daggen i gräset utanför trappan, med barfota steg trevande uppför lilla backen för att komma upp till dasset. Dagen är ny, i huset sover dom flesta fortfarande. Jag filosoferar en stund, får det jag skulle göra gjort...tassar tillbaka, skrapar av gruset under daggfuktig fot på trappan....går in och startar kaffeproduktionen. Tar  så småningom med mig koppen ut, sätter mig på bänken och tittar ut över nyvaken natur och glittrande sjö, lyssnar på naturen..

Man ska leva här och nu - men lite drömmar i smyg kan man väl ha, så här mitt i natten när jag egentligen borde sova. Jag plockar fram en bild från sommararkivet från stugan...tänker lite och funderar på vilken musik jag är sugen på här och vad kan passa bättre än den här underbara låten. Tack Marba för att du delade med dig av den här för något år sedan - älskar den! Efter två utbildningsdagar med fantastiskt inspirerande Thomas Ahlsgaard så tänker jag nästan lite på norska "å jej gleder mig att blitt litt hjärntvättad av den mannen :)"








1 Mia:

skriven

Tycker om dina ljusblåa dagar...snart, snart är vi där L

2 Ninni:

skriven

Har en väninnan som kör den dieten hon har gått ner tio kilo sakta men säkert.

Men jag vågar inte prova den för dom varnade mig efter att jag tagit bort min gallblåsa att man ska fortsatt vara försiktig med fet mat.

Så jag försöker tänka mig för vad jag stoppar i munnen i stället.

Fem kilo ska bort innan 3:e mars=)



Kram kram

3 Anna ..tassar in..:

skriven

Alltså jag blir så galet glad av den låten och tänker alltid på Marba när jag hör den..



Himmel menar du att du kalasar så pass med den där dieten..det är rent av fantastiskt..fest hela veckan då..jo men nu kommer du snart märka att jeansen blir stora :)



Här har det varit full fart idag vi har bytt plats kan man säga på garderobernas innehåll..och samtidigt rensat skänkt o slängt..jag älskar att rensa :)fräschar upp lite annat oxå..har köpt nya fönsterbänkskivor..och då vill man ju ha nya krukor o lampor..ja du vet.....

4 Mostra:

skriven

Heja på med dieten! Blev frälst av Annika Dahlqvist efter att ha lyssnat till hennes föredrag. Köpte naturligtvis boken (tack vare läckra bilder) och satte igång. Mådde jättebra inuti magen men utanpå började det jäsa. Försökte hålla ut, det var ju gott, men när kläderna började strama fick jag ge mig. Nu sätter jag i mig lite vad som helst och det stramar ändå både här och där! Måste man röra på sig också?

Doktor Dahlqvist jobbar i Stöde numera.

5 Mostra:

skriven

PS. Följde i tankarna med dig på det härliga dasset och njöt av morgonkaffet under lönnen och utsikten över sjön! DS

Kommentera här: