Snart är Tuppen uppe med oss!

Från att kravlat sig ur sängen i kolmörker, börjar nu solen att komma oss allt närmare. Idag gick solen upp 7.37, vilket är 18 minuter tidigare än förra söndagen! Snart kan det faktiskt hända att det blir morgonpromenad innan frukost även på vardagar...alltså kanske...kan det faktiskt hända...



Nåväl, min lilla Franska Tupp är liksom "på" igen. Björkris och äppelkvistar har också anlänt och det känns evigheter sedan tomtarna förpassades till lådor och förråd. Funderar starkt på att byta gardiner och annat piff...så gick vi och såg föreställningen Ljust och Fräscht igår - ha ha ha - vilken underbar föreställning och man undrar lite, hur blev det så, att inredning och matlagning tar upp en så otroligt stor del av vår tid. Inte var det så på 70-talet när jag växte upp! Ja himmel vilken bra föreställning...den gav både skrattkramp och eftertanke!
Kan hända att jag skippar gardinbytet mot andra aktiviteter :)




1 Anna ..tassar in..:

skriven

Ja himmel nu kommer hönor o tuppar fram igen åren går i en rasande fart..det gäller att hänga med..vilken skön fransk tupp..



Jaa ljuset är ju bara så fantastiskt nu..både på morgonen o kvällen..man blir piggare helt klart..



Jag går till jobbet varje dag nu..det tar exakt 32 minuter..hi hi..ganska lagom om du frågar mig..



Så sedan etterpå..när jag går hem ja då njuter jag av fågelkvittret...för visst hör man dem tydligt nu småfåglarne..



Så kul de verkar..Ljust & fräscht..

2 Ninni:

skriven

Åhh den skulle jag vilja se=)



Ja ljuset är tillbaka..underbart!! Va fint du har gjort härinne, undrade om jag kommit rätt.



Kram

3 Mia:

skriven

Åh, det hade jag velat se!!! L

Kommentera här: