Mot nya ljusa tider

 
 
Gott slut och Gott nytt år!
 
Du sjunger vi på sista refrengen på 2012 och jag sitter här och summerar lite om året som gått. Tittar i mina bilder, vilket är den typ av dagbok jag fört i år.
 
.....Januari och in i mitten av februari hade vi vinter.
 
 
Dagarna blir längre och längre och jag läser att förändringen är ungefär en halvtimma längre per vecka. Sedan i lutet av februari på sportlovet visar termometern på 23 grader varmt i solväggen, vi hittar vår första blåsippa och det måste väl vara rekordtidigt?!
 
 
Tvätten hängs ute och man kan känna doften bara av att titta på bilden.
 
 
In i mars fortsätter vädret att stråla och första fixardagarna i Sommarhuset blir en skön vistelse.
 
 
 
Vi kör frukostpicnic på berget och fler och fler blommor sticker upp ur marken - lycka.
 
 
 
 
April och Påsk. Underbar månad. Påskhelgen står det att läsa om grillunch på altanen. Men även om bakslag i form av någon snöyra som trotsades med utlovade promenader. Knytesfester och Valborgseldar.
 
 
 
 
I slutet av April åkte jag till Amsterdam och frossade i blomster och fick avnjuta Rosé på uteservering med solbrillorna på...
 
 
 
Första maj var en försommardag och trädens klorofyll sköt i höjden och björkhaget färgades grönt på en dag.
Som den blomsternörd jag är, kröp jag omkring och letade nya fynd för året och fotograferade från alla vinklar.
 
 
 
 
 
 
Maj fortsatte att bjuda på finväder och redan andra helgen så fixades potatislandet till och snart kom äppel och körsbärsblomst. Gökotta hör maj till och kaffekorgar i det gröna.
 
 
 
En mer vacker årstid att fira konfirmationen går inte att få med ett så härligt väder.
 
 
I juni blir vädret lite ostadigare, men det växer så det knakar och i mitten av månaden är potatisblasten rejält hög och Sommarblommor är planterade i krukor och zinkbaljor. 
 
 
 
 
Vid Midsommar börjar en mycket efterlängtad semester för min del och jag börjar den med några lugna dagar i stugan direkt efter Midsomarfirandet...så otroligt njutbart, även om det regnade några heldagar - men då utnyttjade jag soffan väl och läste och läste och läste...
 
 
 
 
 
 
 
 
Då har man reflekterat på första delen av året...Den andra delen får bli i morgon.
 
 
1 Anna:

skriven

Jag får en känsla av att du som jag njuter av det enkla i livet..att bara få uppleva en solig dag i april är liksom blnad det bästa man kan få. Blommor och härliga måltider i det fria..din dotter är vacker som en sommardag..lik sin mamma så pass. Det är så trevligt att få del av ditt liv..det är som om jag känner dig så innerligt trevligt ja lite i marginalen iaf. Nu när jag njutit av din årskrönika med otroligt fina bilder så önskar jag dig ett Gott Nytt År härliga Lajsan..vi laddar inför festen iår går den av stapeln hos vänner som just flyttat in i sitt sprillans nya hus..lyxigt och alldeles bedårande fint. Ha det gott kramilikram från Annapanna

2 Ninni:

skriven

Mmm vilka underbara bilder, kul att göra en tillbakablick, kanske man skulle göra=)

Gott Nytt År!
Kram kram <3

Kommentera här: