Mellan Hägg och Syren




....fast tvärsom....November är liksom mellan Älg och Advent. Alldeles nyss började höstterminen och alla var tillbaka från semestern, eller ja...det är ju två och en halv månad sedan. Förr pratades det om långa mörka hösten...för mig finge det gärna vara dubbelnovember.

Gillar mot alla odds den här tiden.  Flyttar runt möbler och ting, fluffar kuddarna och tänder tusen ljus, sätter på lite soft musik. Kan faktiskt hända att jag sätter mig stilla i en fåtölj ibland:) Wordfeu har blivit mitt "handarbete" just nu. Nu kan jag faktiskt förstå korsordsnördar...jag har aldrig blivit biten av varken det eller klassiskt handarbete...men det här!!! Tävlingsmomentet gör det ju inte sämre. Ett utmärkt sätt att koppla bort allt annat.

Nu ska jag ge mig iväg på en konsert med min kör. Den här gången är jag publik och det ska blir riktigt spännande att få höra hur vi låter!

1 Mia:

skriven

Mellan älg och advent...det uttrycket gillar jag! För det är ju precis så det är L

Men inte vet jag om jag vill ha dubbelnovember, Lajsan...Dubbelaugusti hade varit nåt! :-)

2 Anna ..smyger in:

skriven

Hi hi...det ska vara du som kommer på nåt så genialt..mellan Älg & Advent..jaaaa det är en härligt go tid..jag håller med dig..



Så intressant att lyssna till sin kör..



3 Mostra:

skriven

Trodde ett otäckt ögonblick att du fått snurren direkt! Tack och lov verkar du alldeles normal. Håller nog med dig lite om november. Tycker inte alls det är så hemskt med mörkret och än idag känner jag pirret i magen inför den första snön. Mys på!

Kommentera här: