Godagar...



Vi har varit på resande fot...min dotter och jag. Sovmorgon på hotel, shoppat, restaurangbesök....Fredagsmys med Romeo & Julia på Göta Lejon och så fick vi känna hur våren kom till stan i går. Uteserveringarna var knöfulla med gäster & Filtar :) Takdropp i gamla stan (efter fredagens snöfall), där vi även sökte oss till kullerstenen utan trängsel, för som vanligt en lördag, var det många som flanerade längs Västerlånggatan. Såg en och annan kändis, stötte helt otippat ihop med kär gammal vän...ja jösses så trevligt!

Fredagens teaterbesök var verkligen en fullträff! Hade faktiskt inte så mycket koll på denna föreställning, men hört från flera håll att den skulle vara väldigt bra och det är bara att hålla med! Musiken var så otippad och så himla bra!! Stora hits genom decenier, omarrangerade till miljön och story - perfekt. Magiska dansnummer och mycket bra skådespelare & dansare. Måns sjunger som en gud och dansar fantastiskt. För att vara första gången han agerar serriöst på en teaterscen, måste man beundra honom...och det gjorde Marie också...ni vet hon Serneholt..som satt precis bakom oss och klappade vilt :) Ja, det var nog inte bara vi som kunde suttit kvar och kollat hela föreställningen om igen, för att ta in alla kostymer, dansnummer och så storyn...en klassiker som håller i alla tider...

FILKMKLIPP HÄR! - OCH HÄR.... OCH DÄR vi fick så klart inte filma eller fotografer och eftersom vi satt på rad 4 i mitten, var det inte lätt att smyga heller :)



Ja, vi har verkligen haft några toppendagar i stan' tillsammans - kvalitétstid på hög nivå...när vi sakta knallade mot centralen igår eftermiddag från Kungsholmen...glänste Rådhuset i solen - som vanligt känner man...vi vill snart tillbaka!





1 LissenTo:

skriven

Ni kommer att ha goa minnen ni kan prata om länge om, dotra din och du. Guld värt!



Kram Lissen

2 Marie-Louise Grimlund:

skriven

Hejsan !



Många av mina bloggvänner far till Stockholm, roar sig och handlar.Jag som bor så nära åker inte dit ens en Lördag.Nästa resa blir till Skogås, byte i Älvsjö.Min Dotter fyller 40 år på Lördag.1.5 timme dit om jag blir hämtad med bil i Trångsund, annars blir det längre.Har inte varit hos dem sedan 2008,De var bortresta förra året, fast jag har för mig att jag var till hennes 39 årsdag.26/3.



kram Mi

3 Anna ..dansar in:

skriven

Lajsan har du varit uppe i stadshustornet..så galet nära de tre kronorna..underbar bild..



Oj så mycket skoj ni hann med..det är verkligen kul du..nästa helg är det min tur :)



Måns han är ju så go och tänk att ni fick se självaste fröken Serneholt..lycka..



Mmmmmm...det är trevligt att bo flott äta gott och få underhållning av klass..jag har tittat på klippen..det verkar helbra..

4 Ninni:

skriven

Mmm va mysigt, fina bilder du tagit.

Jag är väl en av de få människor som inte trivs i Sthl..ja på sommaren kanske.



Men Romeo&Julia skulle jag gärna vilja se=)

Kram kram

5 Mia:

skriven

Men åååååå...ovärderlig tid med dottern förstår jag, så härligt, Lajsan! Vilka dagar, jisses här är man glad om man kommer till Stockholm...ja, Lapp-Stockholm alltså=Lycksele ;-))

6 Alicia:

skriven

Jag tycker att du har en asgrym blogg! Har du ork så slå även ett öga på min :).

Kommentera här: