i väntans tider

Att leva i nuet och samtidigt längta sig till tid som komma skall..är lite motsägelsefullt, men jag tror ändå på en kombination.

Har varit ute på en morgonpromenad. En morgonpromenad i ett mjukt ljus. Ett ljus som gör omgivningen som en pastell med mjuka softa färger. Ljuset har verkligen återvänt. Några få minusgrader idag och solen håller på att bryta sig igenom. Det gnistrar i rimfrosten.



Mina trogna trädgårdsgrodor håller utkik...utkik efter våren. Om dryga 3 månader ser jag bilden framför mig...Grodorna kommer att vara omringade med en liten äng av tulpaner - i allafall hoppas jag på det. Planterade tätt, tätt i höstas...



Räcket på nya altanen i söder...där ser jag fram emot att hänga...en tidig vårdag med en kopp kaffe efter en lunch i solväggen. Söderläge och fullständigt skydd från nordanvind gör att våren kommer på besök tidigt här. Men än dominerar rimfrost och omgivningen är just nu småfåglarnas tillhåll med havrekärve och allehanda godsaker.





I zinkbaljor och hinkar har höstens dekorationer tittat fram igen. Var rejält fyllda med snö ett tag. Rimfrosten sminkar till dom lite extra..vinterpasteller gör sig bra mot zink. Stannar upp och tänker på lyckliga stunder då jag får peta ner penséer och tusenskönor. Då är våren här och småfåglarna flyttar in i "sommarstugorna" för att utöka släktet.





Men än får vi vänta...och längta. Men att upptäcka och syna detaljer här och nu...gör ju kombinationen så härlig...att vänta och längta...här och nu.



1 Mia:

skriven

Var dag ny...så sant det L Och för var dag en dag närmare våren! Nu är en längtans tid, och att längta kan vara ljuvligt det också...och att se det lilla i det stora hjälper till...Kram!

2 Mostra:

skriven

Underbart! Känns som jag måste komma och inspektera den där altanen. Längtar också till våren och tulpanerna.

Kraaam!

3 Synnöve:

skriven

Intet är som väntans tider.

Din överskrift stämmer så bra in på dina vackra bilder.

Man kan nästan höra fåglarna som flyger ut och in i boet.

Humlorna som surrar, (getingar nämner vi INTE). Ser tulpanängen runt grodan....

Ja våren närmar sig...

Synd bara att den går så fort.

Men genom dina bilder får man en föraning.

Kramen och ha en skön måndagskväll.

Synnöve.

4 Synnöve:

skriven

Intet är som väntans tider.

Din överskrift stämmer så bra in på dina vackra bilder.

Man kan nästan höra fåglarna som flyger ut och in i boet.

Humlorna som surrar, (getingar nämner vi INTE). Ser tulpanängen runt grodan....

Ja våren närmar sig...

Synd bara att den går så fort.

Men genom dina bilder får man en föraning.

Kramen och ha en skön måndagskväll.

Synnöve.

5 Ninni:

skriven

Men åhh va vackra bilder=) Ja längta kan man ju definitivt=)

Min längtan efter sol&värme blir inte så lång..ska bli skönt.



Att byta bakgrund på bloggen är lätt..eller du kan ju bara byta stilmall..dom som är färdiga..lätt som en plätt.

Kramen och ha en sköön kväll

6 Anna ..susar in..:

skriven

Åh men så härligt med en morgonpromenad..är du ledig idag förresten..så gott med en måndagspromenad..ja du jag tror vi måste få längta även om nuet ska vara viktigast..man behöver drivkraften och då är längtan just den allra bästa motorn..

7 maria:

skriven

vad fint du beskriver och jag får en sån längtan :)



Ha det så gott fina du !

Kramar

Kommentera här: