Pad Thai goes Falukorv

Hasade mig mot Konsum efter jobbet. Inte det minsta lust att handla, än mindre att hitta på något snabbt och enkelt. Inga som helst kreativa idéer ploppade upp...hjärnmos skulle man kunna benämna tillståndet. Det enda jag kom på, var en riktig tisdagsklassiker - Falukorv, den här gången från WärmlandsCharken för 21.90...

Att steka den i skivor och dura på en gryta snabbmakaroner...näÄ där gick min gräns...så jag kollade in i kylen. Där fanns en lätt sliten rödlök, en tillika paprika, ett paket bortglömda sockerärtor sedan förra helgen och så en plastburk med spagetti från igår...

Med detta upplyftande sällskap skapades en försvenskad Pad Thai som kompletterades med färsk Ingefära, vitlök och lite chili. En wok med några droppar oystersauce och HÄPP! Tisdagsfalukorven fick sig ett rejält lyft - Rekommenderas!

Klicka här för att njuta av Pad Thais hemland










1 LissenTo:

skriven

Att lyfta något så enkelt till en nästan festmåltid. Så gör en riktig kock, bravo.



Ha en skön dag. Kram Lissen

2 Mia:

skriven

Häpp! Så bra det kan bli... L

har du testat Fishsauce nån gång??? Den luktar vedervärdigt, men någon tsk i maten gör susen...:-))

3 Marie-Louise Grimlund:

skriven

Hej !

Så gott det ser ut.

I morgon börjar jag med xtravaganzas pulversoppor och närings-soppor-påse.Hur fasen kan det vara näring i pulver.Kunde bli matt efteråt.Har prövat Allevo-,metoden i 9 veckor utan att fuska däremellan.Sedan sa min Dr. sluta ät allt som innehåller kolhydrater,jaha vad finns det kvar då att äta.Jag som äter mest fisk och grönt.Kämpade mig igenom 1 och 1 halv månad.Gick ner 2kg 4 hg ihop 5 cm, lika mycket som med pulvermetoden,nu ska jag göra samma sak igen, men denna gång kostar det multum 2 pensioner går åt, tur jag sparat lite, men varje månad dras det av 897:- från mitt konto, då vill det till att jag går ner tills jag kan klippa tånaglarna själv utan att maggen är i vägen.



Nu vet Du vad jag har framför mig det närmaste året.

Kommentera här: