mitt i Julkalendern



Ja, det börjar lacka mot jul...Lucia är lurar bak hörnet och talar om att nu är det typ bara dryga veckan kvar till Julafton. Det är nu man får börja skriva minustecken framför vissa saker på Attgöralistan! Det är bara att inse, att ambitionerna allt som oftast inte är helt i fas med verkligheten och definitivt inte i fas med antalet timmar på dygnet - eftersom man promt måste sova också!

Jag är ändå nöjd med insikten, att jag gärna skriver minus framför städpunkterna och ägnar mig mer åt julklappstillverkning och lite egen kreativitet, för vem blir gladare för att det inte är städat i alla skåp och lådor...ja inte är det då släkt och vänner som vi tänkt fira högtiden tillsammans med. Eller så är det just det dom blir...glada alltså...för att jag inte städat i varende skåp och låda - då slipper dom få ångest för att dom inte gjort det heller. Hjälp till självhjälp allstå - Win Win!

Idag fick vi njuta av solen några timmar, efter en välbehövlig och rejäl sovmorgon. Lite frost höjde julstämningen rejält och avslutade sedan dagen med Julkonsert med kröning av ortens Lucia...Domherrarna hade herrmiddag i vårt buskage idag - tyder det på snö?? Man kan ju alltid önska..



1 Anna ..smyger in:

skriven

Hi hi ..jag känner igen mig Lajsan..man vill så infernaliskt mycket men hinner man hälften så är det bra nog..



Ja här har vi 1 dec med snö o is med för den delen..fåglarna käkar frenetiskt på fågelbordet..



Nu ska jag sova..för att klockan måste ringa liiite tidigare imorgon om jag ska kunna halka iväg till jobbet o hinna dit i tid.

2 Ninni:

skriven

Åhh vilken underbar bild på en vacker Domherre, såg faktiskt en igår här utanför.



Äsch inte behöver man städa i varenda vrå bara för att det snart är Jul..det blir Jul ändå.

Vem ser alla dammråttor när det är mörkt utanför, ljusen glittrar..bara att njuta av nuet=)



Ha en fin dag..kramen

Kommentera här: