Mål i sikte?



Nytt år, nya utmaningar och mål. Ska man sikta över trädtopparna eller nöja sig med att sitta säkert och dingla med benen? Mål är viktiga för att utvecklas, men mycket individuellt...Vad har du för mål 2012? Kanske något att fundera på lite före själva ögonblicket på Nyårsnatten....det brukar bli klassiska önskningar som känns aningen uttjatade...Vad vill du ha ut av detta nya oskrivna år, drömmar går att uppnå, bara man vill tillräckligt och hitta den egna drivkraften, kraften som kommer ur just den energi som föds i viljan att uppnå sina mål. Enkel mattematik - eller?

Idag Lucia och fortsatt eländigt väder. Det blåser och regnar...för att inte säga stormar. Fick gå ut och rädda granriset som jag dekorerat med utomhus..vad är det för vinter? Jag har lite svårt att infinna julstämningen. Ska göra ett tydligt avstamp i morgon kväll. Hela familjen ska samlas runt kolhydraternas översta klass - Julgodiset ska tillverkas. Leila har skapat en ny tradition sedan några år tillbaka...ungdomarnas nya favorit "Rocky Road", knäck så klart...och så kanske någon ny sort? Ska ta och googla mig fram till något nytt...skumtomtefudge kanske? Ja, och så pepparkakshuset förstås...

Det var det en tämligen kort målbild, den kortaste är dock sängen...jag är hur trött som helst....ska gå och lägga mig och fundera lite på 2012 års mål...i min bok....

...och så 11 dagar kvar....
1 Mia:

skriven

Oh ja, hur lätt matematik som helst....Men det var ju det där med viljan, drivkraften...att mobilisera den..

Kanske inte det lättaste men det gäller väl att inte ge upp L

Kram på dig...

Kommentera här: