Lunchflingor



Då kom dom...flingorna...inte till frukost men lagom till lunch. Kändes i luften i går att något var på gång i den isande vinden. Hög tid att gräva upp Dahliaknölarna, tänkte jag och grabbade tag i spaden...det var väl i Grevens tid t.o.m?? Nästan så jag inte vågar knysta om det för mamma, som alltid har superkoll på aktiviteter av detta slag.

Nåväl, nu är det piffat och fixat vid entrén, så nu är det "check". Julklapparna är inhandlade och jag slår in en om dagen, för att lägga ner mig lite extra på paketen....ja ja, det kan tyckas vara överkurs, men jag gillar snygga paket, jag gillar ge bort snygga paket. Troligen finns det mottagare som inte ägnar 30 sek åt att utforska layouten på min konstnärliga ådra...men då har dom iallafall legat och "snyggat" sig här hemma så gott som hela december! Viktigt är dock att komma ihåg, att innehållet, i just dessa paket som raketöppnas är: Innehållet! Så jag hoppas dom blir nöjda oavsett inslagningsdesign.

Adventskalendern är igång - ja, det är också något som jag är barnsligt förtjust i och i år verkar det bli en önskekalender, med bra innehåll och snyggt foto. Det gäller att tajma kvarten framför tv:n med morgonkaffet och tända ljus - bra start på dagen.

ok, det var avdelningen Idyll! Det finns några, ej avcheckade "attgöra" på listan...såsom putsa kristallkronan, matsilvret, spiskupan, lite fönsterputs...ja tämligen många mer saker...och ja, jag vet att det inte behöver göras till jul..men that's just the way it is! Men genvägstolleransen är 200 % bättre nu än för 20 år sedan, så även jag utvecklas!

Jag väljer att fokusera på det jag tycker är roligt här i bloggen, så blir julstöket lite mer lättsamt, så att säga.

Nu ska jag ta mig en rejäl glögg - alkoholfri! och bjuda maken också...han är i tapetseringen på övervåningen - det är som sagt bra att det är jul en gång om året, för då blir saker och ting gjorda :)

Klicka för taktfast komp till ditt julstök!!

1 LissenTo:

skriven

Du verkar ha det så mysigt, till 100%.

Dina paket öppnas nog med omsorg, skulle tro det.



Ha en fin vecka. // Lissen

2 Mia:

skriven

Hej o hå, nu kommer det tomtar!!! :-)))

Stampar takten, jag...

Mmm, du är duktig du..fast jag gillar det där med genvägstoleransen, det låter fiiiint ;-))

Kram på dig, Lajsan!

3 Anna ..smyger in:

skriven

Himmel så väl du uttrycker dig Lajsan..så härliga tilltag du har..finpaket är det bästa som finns..jag bryr mig kolossalt mycket om hur paketet ser ut ska du veta..



Ja du den låten kan få det allra tristaste att bli hur kul som helst.. om man städa ..oj du det går som en dans då..



Jag har en del paket kvar att köpa..det har ju liksom varit prio på en del annat en tid här..på torsdag tar vi farväl..det blir en prövning..

Kommentera här: