10 dagar...



Det närmar sig. Nu har han krypit fram ur vrårna igen. Tomten anno -82. Han är lagom julig och fin i färgen. Passar liksom in..Har inte så mycket tomtar som tippar och tappar nu för tiden. Har några favoriter..många av dom just från 1982. Det var året jag flyttade hemifrån..

Sitter här på kvällskvisten och skriver av mig lite. Är full i socker och andra onyttigheter efter kvällens Julgodisfixarkväll. Usch, mår nästan lite illa. Blir nog att avsluta kvällen strax, men en Samarindrink. Har tänkt mig sova ut...ledig ett par dagar och nu ska här färdigställas är det tänkt. Tapeter ska sättas upp, leverans från Ikea på ingående, köttbullar trillas, sill inläggas, snaps som kryddas...lite städ, men inget överdrivet...och så slutligen Bling Blinget...jag gillar Blinga till det....ORDENTLIGT...här är det inte sparsmakad julgran med några sobra halmprydnar inte...nej här lassas det på i bästa Disneystil - sån' ä' jag :) På fredag ska den hämtas...den lagom stora Kungsgranen. Den har grenverk som orkar hålla uppe all grannlåt....
1 Anna ..smyger in:

skriven

Hi hi vi är ganska lika Lajsan..fast tvärtom..:)traditioner ska man hålla fast vid ..och du..lite godisångest får man stå ut med i dessa tider..:)



Jag har just varit på julkonsert..och är fylld med julmelodier..det är härligt det..

Kommentera här: