April & Grill



En favoritmånad har anlänt - gnolar alltid lite extra på den här då... Det hör till liksom. Jag hade hoppats på strålande sol idag, men det har varit gråare än grått. Men, men...det har varit en avkopplande dag. Sovmorgon och slowstart. Vi har smidit planer för sommaren på Torpet, analyserat pågående renovering på övervåningen...ja helt enkelt en Stressless dag - och det var behövligt! Fixat med odlingar, flera sorters tomatfrö har kommit i jorden, chili och klotbasilika samt ett fat med smörgåskrasse - det hör vårmackan till.



Vad kunde passa bättre än grillmiddag med Medelhavsfeeling denna dag. Morgonrocksbeklädd långt efter lunchtid, satt jag försjunken i fåtöljen och läste om Kreta. Resegänget hade träff härom veckan och vi fick varsin "liten bok" att studera - Mmmmm så ljuvligt! Det är gott att suga på Resekaramellen ordentligt i förväg..





Så Marinad med doft av rosmarin och vitlök, lite godsaker från delikatessen och ett glas vin. Fast premiären blev vid dukat bord inomhus, så smakade det ljuvligt....och inte nog med vår där....efterrätten var färska Rabarber i en liten kompott - Mums!

Nix...nu blir det till att piffa till sig lite. Goda vännerna på ingående - mer Sommarplaner ska kluras med - oj så "gött det är att leva" - gäller att tänka på det under stundom och inte fastna i "tvättkorgen" eller annat som "borde" göras...idag fick det stå tillbaka och jag är njöd med mitt Fokus :)

Trevlig helg på er!
1 Mia:

skriven

Vilken härlig dag, tra la la la...man blir härligt glad, tra lalala... :-))

2 Anna ..dansar in:

skriven

Här är det vår minsann ...och du låten gör mig så galet glad..what...ska du till Kreta ...det har jag visst missat..jag som trodde det vara Toscana..



Ja det är verkligen härligt att studera det som komma skall..



Grillen som flammar...oj du det är vår det..

3 Ninni:

skriven

Mmm vilken underbart skön dag...så ska livet vara, njuta av stunden=)



Kreta är fint, men jag är inte förtjust i Chaniakusten.



Ha en skööön söndag, kram kram

4 Anna ..dansar in:

skriven

Jaa Lajsan Italien väntar på oss :)

Kommentera här: