Uteliv & Färg







Vilken helg! Idag var det 20 grader mitt på dagen. Elvakaffe och lunch utomhus  - det artar sig! Vedklyvning, utelek, krattat - bort med gammalt och hjälpt den nya på traven. Humlor, Citronfjärilar, Sädesärlor...det har fullkomligt exploderat av nytt färgstarkt liv denna helgen. Även fejset har fått en uppgradering i färgskalan! Avslutade kvällen med att hämta ägg hos trevliga grannar - även här var färg i fokus, som  gjorda för Påskfirande! Fick mig att tänka på en ramsa som fanns i Påskbrev när jag var liten:

-Vad får det lov att vara?
-Ett kilo Påskägg bara...
-Ska det vara röda, gula eller blå?
-Tack kan jag av dom bästa få.


Det måste väl vara precis dom jag köpte idag! Ett 40-tal höns i olika utförande och färglada även dom, spatserar dom omkring i trädgården - så vackert - det kan man kalla trädgårdsprydnader!








1 Mia:

skriven

Lite annat än snön som passerade här idag, det... L

Mmm, naturen skapar det mest fantastiska man kan se, inte ens äggen behöver extra färg :-))

2 Beppe:

skriven

Åh... så du hadde vært innom bloggen min Anneli, og så åpner jeg det hærlige vårbildet av vakreste N i Hengestolen :) For en hærlig helg, og du; De eggene skulle jeg gjerne hatt!! For noen hærlige farger du har fått til på bildet. Håper du har det best, og at vi sees snart - og gyngestolen: den står klar om dere skulle ta dere en tur :) Klem Beppe

3 Anna ..dansar in:

skriven

Coola ägg..så galet coola..aha så pass med ved och eldande..härligt..så luktar man som en liten böckling till kvällen med..:)



Du idag är det ju sommar..tjugo+ här..himmelskt..

4 Ninni:

skriven

Men åhh vilka härliga våriga bilder!



Ja förra helgen var ju helt fantastisk med höga temperaturer, nu är dom mer blygsamma.



Ha det..kram kram

5 hemtrevnadmarie:

skriven

Härligt!!

Glad Påsk!!

Kommentera här: