Sweet Dreams

Musikfoto hos Rajson
Tema: 80-tal


1983...Vi hade gått in i ett nytt decenium, jag hade flyttat till min första lägenhet....Måndagsbörsen med Jonas Hallberg...jag kommer ihåg hur jag blev helt blown away av den här  låten, duon och hela stilen!






Samma år var jag och en väninna till London...det var premiär på nya häftiga Hippodrome Night Club....synthmusiken dånade i högtalarna och laserstrålar skar genom luften. Det var ruggigt stort och som 20 årig lantis så kände jag mig nog ganska lost i miljön, men det är ett häftigt minne....

Eurythmics, Soft Sell, Blondie, Duran Duran, Simple Minds, Human League....listan kan göras lååååång....men Eurythmics var mina stjärnor och jag har all vinyl som släpptes under dom åren..

Foto.....ja...det enda jag kom på var dotterns Discokula....



1 carina:

skriven

det var en låt som gick varm hemma hos oss, oj vad minnen som väcks.

2 SOFFIE:

skriven

å guu va bra låt,Undrar va som hände med dem,måste jag kolla upp?

ha en toppenlördag

3 Mia:

skriven

Jaaaa!!!!! Men dom var och är helt otroligt bra!! Vilken röst hon har, den människan =))

Ska dejta en ängel i kväll, fast det kanske visar sig vara en svart rackare...;-)

4 EnviroSheila:

skriven

KAnonbra låt som faktiskt spelas ganska ofta hemma hos mig fortfarande! Jag bara älskar Annie Lennox röst med den brittiska accenten!

5 Rajson:

skriven

Annie är ju så braaaaa!Älskar denna kvinna. Såg ett program om henne ett tag sen. Hon hörs inte så mycket idag, men det hon gör är bra.

Visst överlevde discokulan till 80-talet!

Ha det gott och tack för ditt goa bidrag!

6 Susanne:

skriven

haha vad roligt att höra! Du är välkommen att titta in närhelst du vill igen! :) Jag vet faktiskt inte hur jag hittade dig, kan det ha varit att det rullade på blogg.se att du lagt upp ett nytt inlägg och jag nappade på rubriken? antagligen! mm, läskigt med jordbävningen va, vi ska va glada att vi bor där vi bor kanske vi svenskar..! Ha en bra kväll!

7 Synnöve:

skriven

Minnena strömmar på. Tänk så härligt vi hade det på 80 talet iallafall...

Snygg discokula.

Kramen och sweet dreams ett par timmar till.

Synnöve.

Kommentera här: