Hemma hos oss....

Helgens gråväder är väl ingen höjdare men ger tid till att ge sig på tvätthögarna som vid detta laget växt såpass, att dom var i nivå med snövallarna....alltså det är inte roligt....Fulltecknad vecka och även föregående helg...det ger enorm växtkraft till just dom högarna!

Nu är dom smutsiga drivorna borta och har istället börjat bygga upp sig på annat håll....nu ska man ta vara på det nytvättade men det går iallafall lättare....Det är en evighetsmaskin detta med hushållssysslor...Egentligen var helgen vigd till projekt renovering, men snö kom emellan även där. Det blev skottning av några tak igen. Den här vintern har det lagts mången timme på snöskottning och vedhantering.

Sportlovsstart i morgon och jag har tagit Husmorssemester i två dagar. Ska vara Bullmamma och fortsätta komma i kapp med hemmet, ska bli riktigt skönt.

Mitt lördagsgodis står sig än...en titt på den mellan varven...så får man en energikick igen...hej å hå...bara att gno på...





1 Margaretha:

skriven

Hellooooo kära du ;o)

Tack för receptet !!! Helfel creme fraiche...jag den var en höjdare...hehehe... Jag skall ta vara på idén och laga det en annan dag...det verkar supersmaskigt och lättlagat.

Som här ser ut idag så är hemmet ett under av nystädat...undrar hur många minuter det varar... Det är ett evigt ekorrhjul av städ, tvätt och plock som du säger.... På tisdag skall jag ha "tantmiddag" här så jag hoppas att det inte förfaller innan dess... ;o)

Ha nu en gosig söndag

Kram

Marba

2 Anna i Göteborg:

skriven

Tjena Bullmamman :) men så härligt att få ett par dagar hemma...det skulle jag behöva nu efter ett par intensiva dagar här på framsidan..



Mmmmm vilka blommor..så sagolika..jag har just varit på handelsträdgården här borta i Kålltorp..ranunklar och anemoner så galet härligt det var..



Ha nu en härlig söndag och njut av dina dagar i hemmet..så ses vi snart igen lite mer från hemmaplan

3 Lissen:

skriven

Hej och hå, du behöver nog se på dina energigivande blommar mellan tvätthögarna.Får mej en liten kick jag också!

Bullmamma i dagarna två, gillas nog både av barnen och dej. Guldkant i början av mars...........

Kram från ett snöfyllt Norrland!

4 Anne-Lee här....:

skriven

Den här buketten går inte av för hackor...en riktig godis påse!

Tänkte på det i helgen...undrar just hur det går för Lajsans renoveringprojekt.....

Känner igen det där...kommer alltid en massa trista måste prylar emellan!!

Idag rent av sket jag i dem och pysslade i flera timmar i verkstan....

Ledig i två dagar nu...lyllos igen!

5 Mostra:

skriven

Med sånt godis kan det bli lördag hela veckan lång, hela veckan lång som det sjöngs i en gammal schlager. Då klarar man av vilken evighetsmaskin som helst!

Kram på dig Bullmamma!

Mostra

6 hemtrevnadmarie:

skriven

Å, vilken karamell till bukett!!

Härligt att vara hemma ett par dagar även om man alltid har fullt upp!

Här går tvättmaskinerna varma varje dag...inte lönt annat med många barn och träningskläder hela tiden... och spisen ska det eldas i....och mera snö har vi fått, ja sysslolös lär man aldrg bli...har man inte arbete så skaffar man sig ändå.... nä nu får man i målartagen igen...eller om man skulle svänga ihop nåt i ugnen först....blev ju lite sugen på bullbak, men det går för långsamt....

ha det!

7 Anna ..smyger in:

skriven

Har du bakat några bullar idag? Eller har du legat på divanen och läst?

8 britten sa....:

skriven

som vanligt så är det alldels förödande vackra bilder här inne hos dig....

9 Anna ..smyger in:

skriven

Michelle, my belle.

These are words that go together well,

My Michelle....



:)Har du varit och trallat i stämmor??

10 Anna ..smyger in:

skriven

Parle vous francais



Michelle, my belle.

Sont des mots qui vont très bien ensemble,

Très bien ensemble.

11 Ninni:

skriven

Ja nu har vi fått skotta också..tog bort massor med snö från balkongen vilket jag tycker att dom gamla ägarna kunde ha gjort!!



Men men jag kan själv..haha! Ha en goo dag, kramen

12 Mia:

skriven

ja, nog lättar det upp med ögongodis i allt hemarbete...=))

13 karola:

skriven

Hejsan!

åh vilken trevlig blogg och såå fina kort du tar!

Önskar dej en fin helg! hoppas vi får njuta av mycket sol och mycket takdropp :)



kram Karola

...nu blev jag allt inspirerad av att ta tag i min blogg igen....

14 Margaretha:

skriven

Fredagsskål på dig Lajsan !!!!

Kram

Marba

15 Anna ..smyger in:

skriven

Bautaskål på dig med..ha ha...du är så go och härlig du att heeela jag skiner...

Kommentera här: