Skördetider & Planering

Sista dagen i augusti, vilken började bra nära frost...3 grader 06.00...brrr, känns inte det väääl tidigt!? Men vilken underbar dag det blev! Gick ut i solen på lunchen och det var ju rena sommaren igen! Vill haaaa mer sådana dagar!

Det är mycket planeringsarbete på gång nu. Det känns att höstterminen är igång - för alla...I går drog Innebandysäsongen igång med ett litet meeting. Nytt sparprojekt drar igång, med siktet inställt på Prag om två år igen, eller om vi hittar på något annan spännande. På jobbet är det också full fart på planeringsfronten och jag är redan och rör i vecka 48!! Vi snackar adventstider! På mailen droppar det in olika alternativ på Italien, min "hemläxa" inför nästa fredagsmöte med girlsen - dom utan nål och tråd i syjuntan. Det blir ett meeting med planering på nästa försommarsemester...ja herre jisses vilket planerande :)

Men jag glömmer inte bort att leva i nuet heller. Idag var jag hos frissan och varvade ner med en mycket trevlig pratstund, en fruktansvärt god kopp kaffe och lusläste en hel kvällstidning medan ljusa slingor förgyllde min något gråtonade hårbotten. Det kallar jag guldkant, alltså inte på hårbotten utan att läsa en hel tidning från pärm till pärm!

Efter middag med familjen, blev det mina röda goddiga gummistövlar på och så ut i trädgården. Snyggade till i växthuset. Det har varit ett mycket bra gurkår och många långa kvistar med tomater finns kvar och många små gurkor. Så ingen frost tack....Fikon blir det också många av i år. På friland har både gul och röd lök stortrivts. Nu slutskördade jag idag och gjorde klart för plantering av nästa års Vitlök som ska pillas ner redan nu, zuccini växer också så det knakar...ja det är på det hela taget en härlig Skördetid just nu!!

Nu ska jag ta med mig en tidning full av vårlökar...lite mer planering återstår denna dag....dax att beställa nya rariteter....sen sover jag nog mer än gott!


1 Mia:

skriven

Njuter av att läsa om dina skördar...saknar lite det där att påta i jorden... L

2 Anna ..:

skriven

Lajsan då så mycket du har på gång..det låter så inspirerande och härligt..jaaa man ska drömma planera men som du säger inte glömma bort nuet..



Frissan är härligt att gå till..mmmm då mår man gott..



Så pass i växthuset..strålande..att skörda är ju å trevligt..ja vilken dagar det är nu..som sommar än..vi har inte haft kallt än..men men det kommer väl kanske..imorgon är det september ju..



Ha det kram kram från Annapanna..

3 Margaretha:

skriven

Tack för påminnelsen om vitlöken... Det MÅSTE jag komma ihåg att peta ner i år.....

Härligt med skördetid du....

Kram på dig vännen

Margaretha

4 Ninni:

skriven

Men det är ju väldans rooligt att planera resor=)



OJ va du skördar va härligt,nästa år ska jag nog se till att ha lite tomater.



Ha en gooo kväll..kramen

5 Margaretha:

skriven

Schallååååå !!!!

Så kul att du kallar bilen för Marbas Pearl.... Vet du att Margaretha betyder just....PÄRLA !!! hihihi.

Ha det gott kära du ;)

Marba

Kommentera här: