Ingen väg ut...

I natt har himlen öppnat sig och vräkt ner våldsamma vattenmassor över byn. Vår väg är avskuren och vi kommer inte ut med bilen. Vår lilla porlande bäck från berget är idag en rejäl fors....

Vi bor säkert på vår lilla kulle, men grannhuset nere vid landsvägen, där står trädgården under vatten. Riksradion går ut och varnar om stora vattenmassor på väg 164 vid Laxarby...det är här det...Ska på kräftskiva ikväll - det kanske blir en simtur..



Mitt i eländet, måste jag passa på att vara ambasadör för vackra Baldersnäs Herrgård där jag hade förmånen att tillbringa ett par dagar denna veckan. Bara tjugo minuters bilväg härifrån. Den nya ägaren har börjat med byggnationen av en anslutande hotelldel. Det är ett underbart ställe, så planera in ett besök - jag kan komma och vara din personliga guide :)

Här hade hotelvärdinnan gjort det lilla extra i restaurangdel, kaffepauser, frukosten, konferensrum...ja ni vet den extra lilla piffen. Hembakt som var himmelskt, ljummet nybakat bröd till måltiderna och middag i gammal genuin herrgårdsmiljö...ja ingen går besviken härifrån!

Trevlig helg på er!















1 Ninni:

skriven

Oj Oj vilket sabla regnande:(

Men Ohh vilken vacker herrgård, där skulle jag absolut kunna trivas.



Ha det trevligt på kräftskivan..vi ska ha en alldeles egen på tu man hand.

Hoppas du slipper simma=)

Kramen

2 Anna tassar in:

skriven

Men hallå så galet med vatten..det verkar vara väldigt vanligt hos er där på gränsen..usch..det är verkligen inte kul alls..hoppas det blåser o torkar upp nu då..



Mmmm jag förstår att den där Herrgården är trevlig..det är ju alltid så härligt att få lyxa lite och njuta...vackra bilder Lajsan..lyx o flärd det är du värd..



Aha kräftskiva..ja men du ta flytvästen på bara...så klarar du dig..både dit o hem..



3 Anne-Lee här......:

skriven

Gångavstånd alltså till kräftskivan...säger som Anna..ta med flytväst så att Ni går säkert...speciellt till hemgång:)....Usch bedrövligt det där med allt vatten som gör en sån skada på hus och trädgård.

Baldersnäs Herrgård.....skönt att spendera dagar där mitt i vecka....!!!

Underbar miljö!!! Trevlig kväll...gå försiktigt!!

4 Mostra:

skriven

Himmel, ett alldeles eget Niagara! Kan föreställa mig hur det låter, nästan lite skrämmande. Besvärligt med den avskurna vägen men tur att kräftskivan var så nära. Storstövlar och flytväst, sen på´t!

Kram/Mostra

5 Anna tassar in:

skriven

Så glad jag blir.. Mostra...hej på dig..sååååå längsedan det var..allt gott till dig från Anna Filipendula Rudbeckia

6 hemtrevnadmarie:

skriven

Ja, regnandet räcker väl nu....

Själva fick vi ösa källaren....

Baldersnäs ja...där har jag ju varit hela sommaren...fast nu är det väl inte mycket mera än herrgårdbyggnaden öppen...det verkar bli full rusch nästa år:)

Kommentera här: