Det kom ett brev...

...till jobbet. I egenskap av sponsor blev vi inbjudna till Drivers Open!! Rally!!?? Nämenneeeeej....det tror jag inte, näää...men vips var jag övertalad och vid förfrågan bland övrig personal så fick jag med mej en rallybrud till.



Jösses...ska erkännas att vi var ganska spända när vi entrade tävlingsarenan i förmiddags.....Det här var ett gäng seriösa grabbar...typ nästan 60 startande!! Varav 6 tjejer och just vi två kollegor hade aldrig gjort något liknande!





En av våra tävlingsbilar






Det var en del ståhej, innan vi fick starta....bara en sån sak som Tillfällig tävlingslicens klingar väl i vilket öra som helst!! Eller se sig själv stå med på startlistan som nr 3...gulp!!







Men kära värld, sååååå jäkla roligt och himmel vad hornen växte när man satte på sig hjälmen (ja det var nog tur att hjälmen var i vägen!), varvade igång motorn på startlinjen och inför publik burna iväg och köra rally på snitslad bana och helst inte köra ner några tunnor, för då blev det strafftid....ha ha ha...känsla när man hörde sitt eget däcktjut i dom snäva svängarna!! Det var värsta laburinten och helst ville man ju inte köra ur.......

Värstingarna körde banan på strax under minuten...jag körde på 1.28 som bäst och min kollega på 1.12!!! Ett riktigt rallyess!! Hon knep t.o.m en pokal!! Grattis kompis - det är kanske är på Drivers Open vi hör hemma!

Nya utmaningar berikar livet - det är då helt säkert!




1 Anna smyger in:

skriven

Men himmel så roooligt..kan tro att den lede flög i dig där vid ratten..du det är ju lite galet kul att rejsa på det där viset..jag har åkt med en gång för typ trehundra år sedan..:)blev lite yr minst sagt..



Att ni lyckades köra så fort..trots nybörjarnerver och allt..bra jobbat..värsta Volvoraggarn nu då..i vår stad träffas Volvoraggarna på lilltorget här om kvällarna..du platsar ju där nu Lajsan..



Mmmmm det är kul att prova nya saker..bli utmanad triggad och galen..härligt..

2 Anne Lee här....:

skriven

Guuuuu vad kul älskar att köra fordon...man blir så som du skrev...hornen upp jag ska vinna flytta på er nu...Vilken kanondag Lajsan...vilket garv...Föreslog på jobbet att vi kunde köra sådana här stora tunga 4-hjulingar i skogen då vi ska ha lite kul på jobbet nu i nov. Vet du vad det blir istället...bowling...vilket race va. Vilken fantasi..inte så man dånar direkt.



Ha en fortsatt mysig kväll däruppe...

3 Ninni:

skriven

Men jisses såå kul!



Ha en härlig söndag..kramen



4 Margaretha:

skriven

OOOoooohhhh vad ledsen jag är att jag missade detta evenemang !!!! Måste varit årets höjdpunkt....hehehe...

Jag kanb tänka mig att hornen växte där i hjälmen....hahaha... Jag blir som förbytt bakom ratten... Hittar på en massa nya "svärord" och så vidare..... Hetsigt humör....What...moi ????Skäms lite....

Kram på dig fartdåren

Margaretha

5 soffie:

skriven

men wow va roligt,

Å tur med vädret såg det ut som ni hade det :O)

6 Mia:

skriven

Åh gud, vad roligt!!!! Vill testa!!!! S

7 Ulla:

skriven

Åh, vilken lördag!!! Rally!!! Häftigt!!! Jag vill oxå. Jag tror att jag skulle passa som rallybrud. Mina horn växer tyvärr allt för ofta i den vanliga trafiken L

8 hemtrevnadmarie:

skriven

Hahaha, jaså du har blivit rallybrutta!!

Ja, sonen här ville gärna ha varit med och kört igår, men vi hade släktkalas inplanerat sen länge, så han fick stå över...klart du hade haft pokal med en mindre snodigare bil!

ha det!

9 Lissen:

skriven

Jag säger som dej, nya utmaningar berikar livet.

Oh vad roligt du måste ha haft Lajsan.

Ser hur du gasar iväg, brummm.

Ha en skön dag!

10 Anna dansar in..:

skriven

What...är du leeedig idag? Eller sneak peakar du?.... jag blir iaf glad..varje gång du tittar in..ha det gott..idag är det sol igen äntligen..ska ut nu.. ha det..

11 Ulla:

skriven

Jag läste hos Anna att du inte mår helt 100 idag. Krya på dig!

12 Anna smyger in:

skriven

Va'är du lite vissen..förkyld? Mmmm det är många som är det nu..krya på dig..

13 Anne Lee här....:

skriven

Nä men(tjuvläser)e Annelie vissen...naw...stackars dig!!! Hur e de nu då efter en dag hemma...fit for fight...or...Gu så töntigt jag skriver...vilka mossiga gamla fraser men de var de första som dök upp...är väl mossig....

Men du Lajsan..det går asfort att att göra saft. Jag gillar inte krångliga saker...är alldeles för bekväm för det. Har du äpplen kvar...nu måste jag vara mossig igen...go for it girl...:D GO GO GO

14 Anna ..tassar in:

skriven

How are you? Lite bättre?

15 Anna ..tassar in:

skriven

Äsch Lajsan..hushållsarbetet gör jag med lillfingern..de andra fingrarna knapprar gärna på tangenterna..ha ha..jag har typ fantasi för ett helt kvarter..så pass enkelt är det..:)



Så gott att du kravlat upp och iväg till jobbet..och du..himmel du är verkligen värd ett glas eller två..skål på dig..



16 Anna ..tassar in:

skriven

Jepp Rappne bygger ett garden..:)

Kommentera här: