Äntligen!

Idag var det första dagen under julen, som hela familjen satt samlade till långfrukost och alla kunde äta med god aptit!
Tända ljus och mysfaktor.....det var på tiden!

Ingen sol idag, men ett härligt vitt vinterlandskap ute, varje liten gren och grässtrå är frostbeklädda. Det får bli en liten promenad i dag med. Det gäller att grunda för goda vanor, så här i Nyårslöftestider.....

Ska också försöka plocka ner lite pynt idag....har inte haft någon känsla för julen, så det bär mig inte emot i år. Annars brukar jag allt suga på karamellen fram till Trettondagshelgen.....Orken är det ju si och så med, så det får bli en tomte då och då......

Nej, jag blickar framåt nu, längtar efter att bli "som folk" igen, längtar efter ljusare dagar. Tänkte sätta mig med Trädgårdsboken och drömma lite....

V. 12 har vi Sälen på programmet - det blir härligt, en friluftsvecka. Några veckor efter det stundar Påsk och min födelsedag och då brukar vårblommorna vara här och vi dekorerar på kvistar från trädgård och täppa....låter det inte underbart!

Oj, vad jag drömmer mig bort.......vad gör ni idag?

1 Hemtrevnadmarie:

skriven

Ja, visst är det en söt liten kattfröken!

Gott att ni har piggat på er såpass att ni fått en härlig frukost tillsammans ..det var väl på tiden!

Och visst vore det kul att träffas! ...men vi kan väl avvakta ett tag till...

Önskar er ett riktigt Gott Nytt År!!

kram

2 Kajsa:

skriven

Skönt att du är på bättringsvägen, själv jobbar jag.Ha det så gott,det blir ett besök endera dagen.

3 Anna:

skriven

Oj du...vilka härliga drömmar...v.12 himmel vi kanske ses då..det är våran vecka..ja vi har en andelslägenhet i Sälen...våra veckor är v 12 och v. 38...vi har inte bestämt om vi ska åka...troligen inte men det är gott om släktingar som vill dit så den behöver aldrig stå tom. Ja men du nu har jag plockat bort all jul här...du vet jag var ju så tidig med att ta fram allt så nu är det borta och nystädat...så gott det känns. Åh..men du vad vi ska ha skoj nu i vår med våra växthus..så gott att ni äntligen kan njuta tillsammans ...det blir inte alltid som man tänkt sig du...men nu är det bara att se framåt som sagt..kramiilkram på dig min goa vän..

4 Maria:

skriven

Varför känner du dig inte som folk ?

Här ska vi oxå plocka ner julen snart för jag längtar efter våren :-)

Må så gott !

5 Helena:

skriven

Handlar lite och latar mig. har just sett maken försvinna iväg till gymmet. Valde att vara hemma.

6 Lena:

skriven

Ja nog vore det skönt om vi kunde vrida fram lite fast då går ju året ännu fortare och det vill man ju inte...de går fort ändå, fast längtar till ljus och värme :)



Idag har jag varit hos tandläkaren...tappade en större lagning...gjorde inte ont men det såg mindre roligt ut om jag log riktigt stort! ..och de vill jag ju...hahaha. Nu kan jag le stort igen!



Ha en fin kväll!

7 Lissen:

skriven

Vad härligt att ni äntligen kunde sitta tillsammans och njuta av frukosten. Jobbade kort dag idag så jag tog en lång promenad och njöt där på stigen i skogen. Kaffe hos mamsen, där dottern med familj kom. Gosade med lilla O, mmmm så ljuvligt.



Vad härligt att ni har Sälen att se fram emot.... det där att längta.... mmm

Vad skönt det måste vara för dej att äntligen komma i vanliga gängor, små promenader och så.



Ska kolla lite mer om kamera, återkommer.



Ha en riktigt glittrande, härligt Nyår Anneli



Ps Jag är en Vädur, du oxå??? Ds

8 Synne:

skriven

Nu hoppas jag på att ni får vara friska. Man orkar inte med sjukom hur länge som helst.

Här har den drabbat oss nu.

Så vi får se hur det går med morgondagen.

Önskar dig allt gott nu.

Ett gott nytt år på dig.

Kram Synne.

9 soffie:

skriven

underbar bild på trädet som står i blom,härligt med en vecka inplanerad för skidåkning,

ha ett Gott NYtt ÅR!

10 Mostra:

skriven

Går på halvfart men har städat lite och börjat förbereda lördagsbjudningen för alla barn och deras familjer. Nyårshelgen ska jag använda till att samla krafter!!!!

Gotta dig nu riktigt i Trädgårdsboken när du för en gångs skuld har ovanligt gott om tid. Inget ont som inte har något gott med sig. Gammal och sliten klyscha men ack så sann.

Läckberg väntar. Har en himla förmåga att somna ifrån henne. Vill ju få klarhet i alla mysterier.

Kram/Mostra

PS: Ett tiktigt GOTT NYTT ÅR! DS

11 Mia:

skriven

Tack goa du för ett år fyllt av härliga inlägg hos dig!L

12 Margaretha:

skriven

Gott nytt år på dig du goa bloggvän !!!!

Det blir ett spännande år 2009...kanske blir ni kattägare......Mjaoooo

Massa kramar till dig

Margaretha

Kommentera här: