Kvinnorna i mitt liv

Tisdagkväll hos mig. Vårens varmaste kväll så här långt och middag gick i "grönt"
 
Två kvällar på rad och en ordentligt boost av vänninor av bästa slag. Mat, dryck, snack och skratt. I stort och smått i dur och i moll. Det är rent av en livsnödvändighet att få ge och ta av varandras liv och leverne. Allt är inte en dans på rosor och ibland tar det emot, livet ger sorg och glädje....
Men att delad glädje är minst dubbelt upp - om detta råder ingen tvekan efter dessa dagar och det är skönt att veta att ett gott skratt förlänger livet, så nu kan vi med stor tillförsikt se på framtiden!
 
 
Igår var jag inbjuden på TeSuppé, där det för dagen serverades hemgjord sushi och grönt te. Makalöst gott och väldigt passande med rykande varmt te denna kvällen, som var tisdagens raka motsats - spöregn!
Te-servisen har jag fått i arvegods genom min mamma och var min mormors bröllopspresent. Jag har haft turen att kunna komplettera halvdussinet med ytterligare ett genom en loppis. 
1 Mia:

skriven

Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halverad sorg... Det ligger en sanning i det... Så gott att ha vänner att dela med! :-)

Svar: visst är det Mia! Hur är det - är du i packningen och på väg till värmen?
nygamlajag

2 Mostra:

skriven

Ni är verkligen ett kanongäng. Det är guld värt! Nostalgi att återse tekopparna. Så lyckat att du kunnat komplettera. Då har dom hamnat i rätta händer.

Svar: ja det vill jag lova - det är två gäng faktiskt. Ett gäng med barn och ungdomsvänner som har hållt i hop i vått och torrt. Det andra gänget är från byn och har korsat varandras vägar genom barn och fritidsintressen kan man nog säga. Alla damerna så härliga! Vad det gäller kopparna så är jag så glad att jag fick halva på födelsedagen från mamma, hittade dom andra på Värmlandsnäs i höstas. Det blir bra till kommande Te-supéer :)
nygamlajag

3 Mia:

skriven

Jajamen, idag ska det packas...och packas om, gissar jag. Sen får jag väl kolla packningen i morron, så jag inte missat nåt ;-))) Resfeber???? Jooo.... *L*

Svar: Men du så härligt! Livet leker igen Mia eller hur! Önskar dig en underbar semester!!
nygamlajag

4 Mia:

skriven

Tack fina!! :-)

5 Synnøve:

skriven

Godmorgon säger jag från nabolandet.
Vilken vacker teservis du har där. Måste smaka gott att dricka te ur dom.
Det är så länge sen jag besökte din blogg att jag faktiskt skäms- Ska pröva att komma oftare.
Ska ut och njuta vårsolen om en stund. Här har den precis kommit upp över bergskammen på andra sidan sjön.
Ha en skön fredag.
Kram Synnöve.

6 Anna Filipendula Rudbeckia:

skriven

Ja men visst är det så..livets väl o ve är fint att kunna dela med några man känner förtroende för. Ja nu är naturen minst sagt ljuvlig..jag springer här ut o in mest hela tiden. En frukost på verandan i solen har vi just tagit. Lina är hemma så vi njuter ikapp den här lediga fredagen.

Olivträdet kan du säkert ha ute i sommar..himmel Lajsan jag har fem olivträd..tre i uterummet o två i växthuset..galet va..

Åh ja men Kungsorna är på topp i min trädgård nu. Jag har väl ett hundratal kan jag tro. Kanske är det lite senare hos dig så de tittar säkert upp snart ska du se. De kommer som små bjöda krokar upp ur jorden. Håll koll bara så ser du dem snart.

Njut o dansa nu ha det fint kram A

7 Anna Filipendula Rudbeckia:

skriven

Stod alldeles nyss på systemet o klurade på vin..surfade in på Nygamla där bland hyllorna och köpte Chenin Blanc/ Muscat :)
nu har jag inte mindre än 5 vårsolar här + den där som hänger på en alldeles ljuvligt blå himlen.

Svar: jösses så längesedan jag var här inne...du hur gick det - lyste solarna upp hos dig också :)
nygamlajag

8 Lissen:

skriven

Härligt med tjejboost.

Vilka fina koppar

Svar: Ja det är "styrketår" i ordets rätta bemärkelse :)
nygamlajag

Kommentera här: