Direkt Import & Export

 
12 minuter i sex, dagen innan avgång till Thailand...jag sitter på jobbet och kommer plötsligt ihåg - .... vi skulle ju ta med en vinbox per par! Jisses - upp och iväg till Systembolaget. Där hittar jag ju den perfekta semesterförpackningen, märkt NYHET!
"Jo, jo" - sa jag till butikschefen, " rekommenderar du  mig att dra den här runt drygt halva jordklotet?"
Visst gjorde hon det. En succé vid poolkanten, ett perfekt sommarvin, väl kylt i immat glas...
Lajsans vintips 5 Vårsolar är betyget!
Kan meddela att det även passade perfekt till en pasta med kräftstjärtar en råkall majkväll också. Denna gången uppkrupen i tv-soffan med pläd för att komma i närheten av Thaivärmen Swedishstyle :)
 
 
Vad det gäller direktimport, så från en liten del av den 41 mil långa sandstranden i Siambukten, fick några snäckor följa med hem...hela långa vägen hem i en väska och så plötsligt och i plockarstunden helt oplanerat, hamnar rariteterna i en gammal skål i pressglas i min GlasOas. 
 
 
Då var det helg igen. ett par dagar emellan är för visso en smula förvirrande, men inte desto mindre uppskattat! 
1 Anna Filipendula Rudbeckia:

skriven

Snäckor med en historia är verkligen underbart..

Det är omtanke det..att dra med sig en hel box till andra sidan..du ska ha en guldstjärna i pannan Lajsan ..så är det. Och jag kan helt klart tryggt införskaffa en sådan box till mitt för dagen renskurade sommarhus. Känner med toktrött men varm o glad efter dagens energiska städande o vädrande.
Nu kan sommaren komma när helst den vill!

Svar: ha ha ha jag skrattar högt här och ser mig själv gå runt med guldstjärnan i pannan! Det klart du ska införskaffa vinet - passar typ toppen bra i renskurat sommarhus. Så skönt med den känslan du...trött som bare den och så glad över att det är rent och fint - som scouterna Anna - ALLTID REDO!!
nygamlajag

2 Bettan:

skriven

Det där måste jag prova! Tänk en härlig sommarkväll...nerkrypt i växthuset! Nice!! :)) Ja tänk vad lite instagram kan göra! ;) Tack!!! Och välkommen till mig :) Tittar in snart igen...fick sån enorm sommarlängtan ;)

Kram Bettan

Kommentera här: