Solskensdagar

Solsken tre av fyra sportlovsdagar för min del - det måste man kalla bra utdelning! Jag har åkt längdåkning minst 5 km dagligen sedan i fredags. Skogspromenad och socialt umgänge med både familj och vänner. Hade gärna varit ledig några dagar till. Vinter kan inte vara bättre än så här. Så mycket frisk luft och motion på fyra dagar! 
 
 
 
Solen når över trädtopparna runt åttasnåret så här års i Laxarbydalen. Ljuset är krispigt vintervitt. Skidspåren är fin fina..
 
 
Skogspromenad där inget annat än naturens ljud omringar oss...
 
 
 
Ännu en eftermiddag med skidåkning, pulka, grill och umgänge. Sitta i snödrivan och dåsa till takdropp...somnade visst till en liten stund...
 
Då var mitt lilla sportlov över, men hoppas snön ligger kvar veckan ut för skolungdomarnas skull, men även för oss som jobbar. Nu är det så ljust att man kan ta sig en tur när man kommer hem - eller ska man rent av satsa på en tur i arla morgonstund? Inte helt säker på att jag är sugen när klockan är 06.30 då jag bör snöra på mig pjäxorna....
 
 
 
 
1 Mia:

skriven

Även om du inte hinner ut lika mycket när du jobbar, så har du fått en ordentlig dos av glädje, sol och underbara utedagar! Jag misstänker att du inte kan hålla dig inne helt o hållet ändå ;-)

Svar: Visst är det så Mia. Jobbardagar blir det inte mycket tid över...än...men i kapp med ljusets återkomst så blir det mer utetid - ljuvligt!
nygamlajag

2 Mostra:

skriven

Helt underbart! Kanske säkrast ändå att spara skidturen tills du kommer hem. Det är lätt att dratta omkull och riskera att komma för sent till jobbet:-).

Svar: ja det blev allt så....det är för mörkt för att hinna före jobbet. Men Nu har det varit tö i några dagar och idag blåser det och tar nog rejält på snön. Så glad att vi fick dessa dagar, nu är jag beredd att lämna vintersäsongen bakom mig.
nygamlajag

3 Lissen:

skriven

Vilken bra sportlovsutdelning, solsken, skidåkning och en snödrivetupplur :-)

Svar: full pott Lissen!
nygamlajag

4 Synnøve :

skriven

Det är en föraning om vår måste man säga. Härliga bilder att njuta av. Här är sportlovet slut med.
Kram Synnöve.

Svar: Hej Synne! Tack det samma! Härlig tid nu - ljuset kryper på mer och mer för varje dag.
nygamlajag

5 Anna Filipendula Rudbeckia:

skriven

Vilket prima lov..det kan ju bara inte bli bättre..helt perfekt. Tänk vad solen gör skillnad. Du har en fin trakt där i ditt närområde..idag hörde jag hur fåglarna sjöng..och takdroppet var helt ljuvligt..man blir så glad liksom.

Svar: ja man blir ju hemmablind, men dagar som dessa känner man sig mer än nöjd att ha närheten till naturen och så många trevliga grannar och vänner att spontanumgås med.
nygamlajag

Kommentera här: