Ny månad

Då lägger vi januari 2013 till en aldrig återkommande period av tid och har landat i februari. Personligen tycker jag julhelgerna känns avlägsna, trots att det bara gått drygt en månad. Ljuset kryper på med ungefär en halvtimma i veckan och det märks faktiskt stor skillnad både morgon och eftermiddag.
 
Tulpanernas tid är nu. Många är dom buketter som landar i kundvagnar ihop med fredagsmyset och inget undantag i detta hus. Frasiga, krispiga och i bedövande färgskalor. Inte undra på man trillar i den inköpsfällan.
 
 
Vardagen har varit präglad av mycket tid på jobbet senaste veckorna. Har tyvärr gått utöver träning, tvätthögar och allmänt i ordninghållande av hus och hem. Därför passade det bra att åka ifrån det lilla I-landsproblemet och hänga nere hos syster med familj på Tjörn över helgen. Alltid lika trevligt att komma ut till "ön" och få en dos havsluft, 11 årskalas och trevligt umgänge med stora och små, där nya planer för framtiden alltid är aktuella. 
 
Nu blir det till att sakta återkomma till verkligheten. Gå ner i källaren och fixa lite med tvätten, se över vad kommande vecka har att erbjuda, logistikscheman och matlådor. Det är variationen i livet som berikar och inte minst kontrasterna.
 
En söndagspromenad i frostnupna Skärhamn är verkligen en helt annan promenad än den man gör i juli. Gatorna är så gott som tomma. Vi tar svägen ner till hamnen och går längs bryggan. Ser hummertinor i drivor och musselskal som blåst upp på bryggorna med vågorna innan isen lagt sig. Man hör lokalbefolkningen språka med varandra med dialekt som har en helt annan melodi. Det är avslappnat och stilla....
 
1 Anna :

skriven

Åh ja men du ..du hinner med den där tvätten..sedan etterpå :) ska jag säga som bara har tvätt för två numer..så bekvämt det är..så galet bekvämt..massor av egentid. Jepp så är det.

Så härligt det låter med folktomma gator..det är så befriande tycker jag. vacker bild där på skalet..underbart vacker..

Ja nu är det tulpaner man vill ha..krispigt ögongodis.

Men jag har stavat på vareviga dag ska jag säga dig..är rent av beroende av stavträning nu. :)

Vad säger du om Yohio? Nice..eller..jo men på nåt'vis är hen det :D

Svar: Ja det är ju så...man hinner med det man måste och däremellan hittar man tider för livet :) Bra jobbat med staveriet. Jag har jobbat alldeles för mycket övertid och kommit hem sena kvällar. Men jag kör iallafall cirkelträning två dagar i veckan. Jag har lite svårt att komma ut i mörkret själv här om det blir för sent. Inga gatljus och svart som bare den...men det blir bättre och bättre dag för dag.
Jo, jag håller med. En härlig färgklick i något som vi kallar normalt...Bra låt också om det egentligen inte riktigt är min typ av musik. Ska bli spännande att följa. En mix av Ola Salo&HelloKitty med en touch av Barbie :)
nygamlajag

2 Anna :

skriven

En mix av Ola Salo & Hello-Kitty med en touch av Barbie ..så på pricken..jag nästan dööör av skratt!!

Jag förstår att det är svart på landet..jag har en jobbarkompis som säger det..hon bor på landet och brukar ta pannlampa när hon stavar..låter lite knepigt men men..nu ljusnar det..cirkelträning är kul!!

Svar: ha ha ha...ja men visst är det en mix där...jo det är pannlampa på här också vetdu. det går så bra så...tycker dock det är lite läskigt on my own...så jag proppar i lurarna och kör en ljudbok eller musik, så går det rätt bra...men jag föredrar ljuset...det gör jag :)
nygamlajag

3 Anna :

skriven

Jag "lurar" med för fullt..det är värsta underhållningen i mina öron när jag motionerar..då går det så lätt så lätt..då dansar jag och liksom svävar..ha ha..

Svar: ja visst är det så Anna - vilken skillnad det gör!
nygamlajag

4 Mia:

skriven

Det är när man har som mest att göra, som man ska ta den där viloperioden för då behöver man den bäst....ladda batterierna... *L*

Svar: Klokt sagt Mia - jag känner tydligt att det var bra för batterierna. Nu ska jag se till att få en god natts sömn alldeles strax - kommer nog sprätta ur sängen i morgon :)
nygamlajag

5 Lissen:

skriven

Känner som dej att december känns så avlägsen. Nu har plötsligt ljuset kommit tillbaks och jag visste inte riktigt att jag hade saknat det.

Krispiga tulpaner känns som en härlig lyx, som är svår att vara utan.
Men tvätthögarna önskar man att dom inte fanns, skulle vara självfixande på något sätt.

Kram Lissen

Svar: Hej på dig - är inte så ofta inne på bloggen, men har iallafall tänkt mig reflekter på veckan som gått - inte minst för min egen skull. Tiden går fort och tänker man inte efter och tittar lite i backspegeln så rusar det ju utan att man vet vad som hänt. Tvätthögarna ska intas igen denna helg, skönt att ha en helg som vi ska vara hemma. Tulpanerna fick sällskap av anemoner denna helgen. kram
nygamlajag

6 Lissen:

skriven

Hehe, läste vad du skrev om Yohio, mitt i prick

Svar: ha ha ha ja lite så känner jag. Kul med människor som vågar!
nygamlajag

Kommentera här: