Tecken av vår

Jodå...nu börjar det ju faktiskt hända saker av vårlik art! Tranor har skådats på savannen! Sättpotatis inhandlat traditionsenligt i samband med däckbyte i soliga Karlstad, så även frodiga plantor av Rosmarin och Timjan. 
 
 
Så nu ligger potatisen i prydliga samlingar på fönsterbrädan för att grodden ska sätta fart. En påse sättlök av blandad sort åkte med i korgen...silverlök,  gul och röd. Fick nyss besked från bonden, att en ekogris är på väg lagom till grillsäsongen. Bitarna faller på plats så att säga...typ i frysen också....
 
 
Nu ser jag fram emot att den där Tyska värmen ska dyka upp, så jag kan ge mig på att fixa min GlasOas. Luktade på citrusträd på Kalenius i dag - vore något att ha i lilla lusthuset. Likt Ferdinand kan jag sitta där och lukta... 
 
 
 
 
1 mostra:

skriven

Vill köra näsan i dom där örterna! Alltså, timjan skulle kunna göra mig till beroende sniffare.
Här är tydligaste vårtecknet att snöhögen krymper och liknar mer och mer en grushög. Halva gårdsplan verkar ha hamnat i den.
Kram så länge! Gå och lägg dig nu. Antar att morgondagen kan bli lite hektisk:-)

2 Mia:

skriven

Nu började jag nynna på Susanne Alvengren's "Basilika"....underbar tid som ligger framför oss nu, förväntan och längtan... Tack för det, Lajsan!

3 Ninni:

skriven

Vilka härliga bilder =) Ja idag känns det som om Våren är långt borta =(

Kram kram

4 Anna Filipendula Rudbeckia:

skriven

Jaaaa men du så härligt man blir som lycklig av dina ord. Örter o citrus..sättlök o förgrodd..oj du det är livet det. Jag har oxå varit på handelsträdgården idag och bara hämtat hem ..inspiration och en kasse allehanda nödvändigheter..
Imorgon smäller det..då stiger tempen sanna mina ord :)

5 engelsson:

skriven

Oh vilka fina bilder..här var det roligt att kika in.

Svar: Tack! Välkommen åter :)
nygamlajag

Kommentera här: