Spännande kök

 
En dag åkte vi någon kilometer österut och hamnade på en strand där vi var ensamma västerlänningar.
 
Vid lunchtid hamnade på ett av alla kök längs stranden. Det verkar som halva släkten, för att inte säga större delen av släkten ingår i företaget. Alla med sin specialitet. Någon hackar och skär, någon grillar, en annan mortlar dessa fantastiska röror som blir sallader av himmelska höjder (och så stark att du kan användas som raketbränsle om du så önskar - så tänk på att försöka förmedla "not so spicy") Någon sitter mitt i hela firman och har hand om räkenskaper, några yngre flickor springer runt med menyer och beställningar. Ja det är ett facinerande skådespel och man kan få se en del nya råvaror....Lunchen kostade oss 8 kr och var fantastiskt god. En halvliter öl att skölja ner härligheten kostade 12 kr. Att man dessutom sitter i skuggan av exotiska träd gör ju inte saken sämre...
 
 
 
 
 
 
 
1 Anna Filipendula Rudbeckia:

skriven

Himmel grillar han en hel hästhov :)jag vet att det finns en krabba som kallas så..jisses vilket företag ni hamnade i. Full underhållning förstår jag. Så intressant det är att bara studera sådant. Jag kan lätt känna hur du liksom följde alla med blicken och njöt av stunden. Galet billigt var det ju med.

Svar: ha ha ha ja hästhov till anabolahäst typ! Snarar en halv krigshjälm! har aldrig sett på maken. han visade att man skulle skrapa i sig innehållet under skölden - men han verkade inte sugen på att sälja in det hos oss - det var bara thailändare som hade dessa bautaskalisar på menyn:)
nygamlajag

2 Anna Filipendula Rudbeckia:

skriven

Jag väntar med spänning på att få en glimt från ditt projekt..jaaaa idag har det varit något så alldeles kolossalt underbart i växthuset. Jag känner mig helt till bredden fylld av sol o värme av citrusdoft och välbehag.

Lycka till med allt.

Jag har sett att du levt livet i huvudstaden..kul kul. Så härligt att låta tjejerna se sin Justin-idol.Bästa sortens mammor.

Kommentera här: