Ctrl, Alt, Delete

Starta om...så kändes det...t.o.m. som att dra ur sladden i dryga två veckor och starta om hela maskineriet idag...så rensande, eller en ordentlig detox kan man säga.
 
Så totalt annorlunda, så fjärran från allt...där vanliga dagar byttes ut mot andra vanliga dagar. Same, same but different..
 
Jag räknade stegen...1,2,3.....det var ca 100 steg till poolen, där startade som regel dagen efter frukost - om man inte överraskat sig själv och gå upp i samband med solens uppgång för en motionsrunda i 30 graders värme, för det var väl ungefär så svaligt det var just en gång på dygnet. En uttav oss var ute i arla morgonstund många gånger...det var inte jag ska erkännas - men det hände även mig.
 
 
Pool och hav i ett. Här spenderades många sköna timmar med bad, bok, musik, tävlingar...
 
 
Lunchtid är när magen säger till och då kunde man dra sig ner till palmerna och svänga vänster, gå en liten bit längs stranden och gå bort till strandrestaurangen med den gladaste ägaren ever!
 
 
Där fick man träna på att vänta...och vänta...på underbart god lunch, gjord a'la minute fast kanske inte just i den minut en svensk förväntar sig, innan semesterlunken tar över och man inser att det är nyttigt, inte bara med fräscha grönsaker, utan just på att vänta...stressa av...prata..njuta...med en kall öl och lite nyrostade jordnötter.
 
 
jaha...och så var lunchen över och då kanske man kvistade över till Kim's Beach och tog en massage, eller kanske en fotskrubb, eller en middagslur under parasollet med en behaglig vind som fläktade från det 35 gradiga havet. Där man dåsar och låter tankarna flyta fritt och nästan inte märka när tankeflödet övergår i lätt drömsömn. 
 
 
För att få igång kroppen, beställs en nypressad fruktdrink från strandbaren..."No No madame...just a moment, I bring them to you"...så bara att ligga kvar och bli serverad ultrafräsch fruktsmoothie...hur bra får man ha det?
 
Ja...så går vi då sakta hemåt längs stranden. Borta från charterstråken, lugnt och behagligt...stannar till vid poolen för att följa solens nedgång, innan dom 100 stegen till huset där husfrun placerat nya blomster i lerkrukan utanför...dusch...lite after sun lotion....inget smink, bara tunna behagliga kläder inför kvällens middag.
 
 
 
 
Ctrl - Alt - Delete
1 Eva:

skriven

Men åh, jag satt och var uppe i varv tills jag började läsa och se bilderna.. Det rann av mig!
Ni verkar ha haft det riktigt toppen!

Ha det gott! /Eva

Svar: Ja Eva...alldeles underbart!
nygamlajag

2 Mia:

skriven

Ahhhh....ljuvligt att se dessa bilder, speciellt som det är -11 grader när man kollar tempen nu på morronen :-)
Om en månad blir det Kroatien en vecka...det går an, det också *L*

Svar: å Mia - så härligt! Kroatien är underbart kan jag superlova!!
nygamlajag

3 Anna Filipendula Rudbeckia:

skriven

Meeeeen är det underbart eller är det tokhärligt..så galet fint du beskriver en dag i soliga landet på andra sidan..oj oj oj..jag kan känna känslan jag kan leva mig in o med som alltid när du berättar för mig. Bee happy..mmm jag kan tro att den där lunchen var lovely.

Himmel nu kan du glassa in med vårvärmen just som du hunnit hämta dig o tvätta igenom resväskan..det är ju så perfekt.

Svar: Ja Bee happy...är ju just det jag blir när du säger så vetdu Anna...ja här glassas ska jag säga...nåt' såpass glassar jag upp mig i kväll...inför D day to morrow...sista dagen in the 40th you know...
nygamlajag

4 Marie:

skriven

Så sant som det är skrivet! Det är inte bara i fjärran utan det känns som om det var för evigheter sen! <3

Svar: Tips Marie: gå igenom bilderna så kommer känslorna över dig :) Bättre av förkylningen?
nygamlajag

5 Ninni:

skriven

Åhhh helt underbart precis så hade vi det också, två gånger har vi varit i Thailand..den ljuvliga värmen, massage färsk papaya&ananas...Mmmmmm

Kommentera här: