tre månader har gått...

Det har gått tre månader sedan jag bloggade. Tre månader  med massor av händelser i stort och smått. Det har varit en bra tid med mycket umgänge med både släkt och vänner. Jag hör till den till synes lilla skara som inte är helt nedslagen av sommarens väderlek. För min del har sommaren varit väldigt bra och personligen tycker jag att "det blir som man tänker sig"....om ni förstår vad jag menar..
 
Jag mår på det hela taget mycket bra, gjort medvetna val som öppnat nya dörrar och möjligheter. Pusselbitarna har tagit form och jag håller på att lägga dom på rätt plats.
 
Drog ut på sommarkänslan så länge som möjligt och för en månad sedan avslutade jag den med ett gäng goa vänninor i Sommartorpet med en 24-timmars Feel Good tema. Kunde inte blivit bättre avslutning på Torparsäsongen.
 
 
 
 
Nu är hösten här. Förra helgen var släkten hos syster med familj i Värmland och föste kossorna tillbaka efter "Sommarkollo" på annat ställe. Ingen höst utan kofösning. Med skräckblandad förtjusning på en del både små och stora :) Dagen var strålande och höstfärgerna i sin mest sprakande palett.
 
 
 
 
 
Idag är finalen på Älgjakten för makens del. Själv drar jag på mig arbetshandskarna och cyklar bort till mor och far för att köra ett styrkepass - vinterveden ska förvandlas från nuvarande stora "vedberg" till prydliga staplar i vedboden. Vi är många, så det går bra och så är jag säker på att Mamma bjuder på en välsmakande höstmiddag därefter. 
 
 
1 Anna ..kikar in..:

skriven

Oj..ja men då var det på tiden att ett uppdaterat inlägg knapprades ut på Foxhill :)

Ja livet springer på och det händer ständigt saker...det är skoj o äventyrligt att vara med liksom..

Vilka bilder..jag blir som uppfylld av härliga stunder när jag ser dem. Kossor..jag ä l s k a r dessa djur..vilken lycka att få ta del av fösandet..

Välsmakande höstmiddag..ja men då kan jag tänka mig att hjälpa till med veden :)

2 Mia:

skriven

Jag känner verkligen ditt lugn, din harmoni, när jag läser vad du skrivit...så skönt....Fortsätt ha det gott *L*

3 Lissen:

skriven

Vilken fin årskrönika du har gjort Lajsan.

Kram
Lissen

Kommentera här: