Vykort fran Paradiset

 

Hej alla!

Har kommer nagra Vykortsrader...ja utan prickar over vissa bokstaver...men ni kan nog klura ut vad jag skriver.

Det far bli en gammal Thaibild...har ingen egen dator med mig att fixa och trixa med...men jag kan saga att vi har det oforskamt bra. Typ 5 droppar regn kunde vi ana i forgar. Det ar dryga 30 grader i bade luft och hav. Luftfuktigheten ar inte lika pataglig den har gangen, vilket ar en fordel. Krabi - helt underbart!! Vilken fantastisk natur och nu efter regnperioden, ar allt sa frodigt gront att regnskogen ser ut som ett fyrverkeri av klorofyll!

Stranderna ar kritvita och vattnet turkost. Man skulle kunna tro att miljon ar redigerad i Photoshop, men det ar verkligheten! En ytterlighet jamfort med det vader vi akte ifran i tisdags....

Idag har vi en "chillardag" som ungdomarna sager...Poolliv, lite shoping och sa avslutas dagen sakert med en utsokt middag pa samma restaurang som vi hittade igar...sa lovely..precis vid strandkanten, sa man kan ata till ackompanjemang av vagornas brus....Som sagt, det gar ingen nod pa oss!!

I morgon ar det forsta advent...kanns markligt...men det klart vi ska tanda ljus!

Kram

 

 

1 Ninni:

skriven

Mmmmm kan tro att du har det underbart härligt..jag kan inte fatta att jag för fyra dagar sen låg på beachen.

Men jag ser att stranden är vitare och vattnet turkosare på Krabi än Pranburi!



Fortsätt NJUTA....kram kram

2 Margaretha:

skriven

Så kul att få vykort från dig !!!!!

Inte för att jag trodde att du inte hade det bra men ändå....

Vita stränder och paraplydrinkar...mmm... Kan du tänka dig att njuta lite för mig också...snälla....

Ha det riktigt gott....

Kramar i massor

Margaretha

3 Carina:

skriven

Så grymt bra......precis så man fantisera att det ska vara...... NJUT :o)

4 Anne-Lee...vit som den saknade snön...:

skriven

Lajsan vad kul att höra ifrån dig...så underbart härligt det låter...sitta och äta thai med havet invid sig...jaaag dååånar!!!

Ja här e det sig likt...du missar ingenting.....Chillar dag vad gott...

Lajsan hoppar och vill ge sig iväg på upptäcksfärd...morsan chilla..chilla....

Mys ..ta in...njut....

kram Anne-Lee

5 fam. Johansson:

skriven

låter underbart!! här försöker vi få thai-känsla med K-A's favorit groda :) men känslan blir inte den samma. har andventpyntat och tänt kaneldoftande ljus. imorgon kollar vi in luciorna på skyltsöndagen.



hittade ni något nytt guldkorn på longtail-turen?

kramar

6 Ingmarie:

skriven

Om jag är avis???JAJJAMEN!

Här i Skåne är det grått o trist.Snön finns inte ens i fantasin....



Ha det fortsatt fantastiskt!

7 Anna ..tassar in:

skriven

Men sååå makalöst härligt ni har det man blir ju sååå sugen på sommar av dina bilder..



Det låter perfekt med 30 i luft o hav Lajsan..mmmmm så gott så fantastiskt underbart.



Snorkelögonen..har du använt dem? Klart du har..snorklar lite för mig med...

8 Skogsfolket:

skriven

Det låter helt fantastiskt. I går regnade det som bara den när vi var med på grantändning och sjöng (barnkör)men idag har det faktiskt varit uppehåll ..alltid något.Vi har hållit oss hemma och jobbat på adventskänslan efter en hektisk vecka. Vi har gjort lite allt möjligt. Glögg, pepparkakor och Adventsöppet i grannens ateljé. Ett fint pepperkaksfat blev det...vilket vi redan har hunnit att inviga.Njut vidare i värmen. Stor Kram!

9 Ninni:

skriven

Nästan så jag är lite avis på dig...nu känns det så avlägset fast det bara är en vecka sen jag njöt av Thailand.



kramen

10 Anna ..tassar in:

skriven

Lajsan kom hem för jag längtar efter dig ..mmmm så är det verkligen..jag känner mig lite halv utan dig i blogglivet..



Ok..du kan få stanna tills det är dags att åka hem..men bara för att det är du...

11 LissenTo:

skriven

Hejsan Lajsan, nu har jag kommit hem från solens land till ett vinterfrostigt Sundsvall.

Njut av dina sista dagar i paradiset och jag känner fortfarande känslan av att gå barfota i sanden.

Nu ska jag istället leta fram en varm jacka.

Kram

12 hemtrevnadmarie:

skriven

Gôtt att ni har det bra!!

Här är inte så illa heller...en vacker frostnupen dag i vår lilla by!

kraam

13 Anna tassar in:

skriven

Suck suck suck..ja du ser rätt..trippelsuck..jag längtar galet mycket efter Lajsan nu.. så pass är det..mmmmm men men..ja ja..det får väl gå...kanske..typ..

14 Margaretha:

skriven

Skickar en fredagshälsning till dig via cybern....

Skål på dig lilla du

Margaretha

15 LissenTo:

skriven

Sitter och tittar ut på ett frostigt landskap.

Ska på julmarknad idag, tänker på dej som sitter i solen eller är på båtutflykt just nu.

Ha det bäst, min vän

16 Lotta:

skriven

Hmmm.....Ja va är en bal på slottet :)

Hare bäst

Lotta

17 Ninni:

skriven

Har du några dagar kvar...eller är du på väg hem.

Minns inte vilken dag ni åkte.



Kramen

18 Tant Brun ..tassar in:

skriven

Ahhhh men hallå ..så glad jag blir..men du va..oj ..hallå tant Brun du oxå alltså..underbart..himmel så roligt det ska bli att få se och höra allt du upplevt...

19 Ninni:

skriven

Jaha fortfarande kvar..suck!

Kramen

20 Anna ..dansar in:

skriven

Sneak peakar lite här..men ingen tycks vara hemma på Foxhill än..jahapp..nähäpp..men jag sitter väl här och rullar tummarna lite..visslar lite förstrött..och dinglar med benen..

21 Anna ..dansar in:

skriven

Anybody hoooome???

22 Anne-Lee vit som handfatet......:

skriven

Anna...var det inte typ i helgen...ja innan lucia...tror det var så..Så var det...



Lajsan...Kommer och knackar på lördag...ska bli jätte kul att höra om allt Ni varit med om...

23 Ninni:

skriven

Hoho nu borde du väl vara hemma..jag vill se massor av bilder och höra vad du har varit med om!



Stor kram



Än har inte solbrännan ramlat av...jo en del förstås.

24 Hanna:

skriven

Det där såg riktigt härligt ut. Nu längtar man utomlands, måste nog spara undan lite pengar.



Ha det gott.

Kommentera här: