BarbaLurv...

I kapitlet oönskade kryp, kan jag nu lägga till ytterligare en i samlingen. Kan säga att jag lättade åtskilliga centimeter från markytan när jag planterade  i Glashuset igår....Stor knubbig lurvig larv som påminde om den lurviga svarta i Barbapappafamiljen.....honom kommer ni väl ihåg? Nåväl, nu åkte han ut med huvudet..eller? ja, iallafall...ut åkte han på en spade och vidare ut i sommarängen....kände inte för att ha Lurven inneboende...



Jäpp, nu är Glashuset fullt av olika sorters tomatplantor, gurkor, melon, fikon, chili, physalis......Snacka om att jag har skördedrömmar....Drömmar är härligt....men inte alltid förenliga med väder och vind, när det gäller plantor i växthus...
Vi får se! idag har jag iallafall skördat egen ruccola och rädisorna är på gång, så nästa helg kanske...tillsammans med dillen....
I går köpte jag en planta Eucalyptusträd!!! Så nu drömmer jag förstås om att sitta på uteplatsen, blunda och känna doften av Euclyptus och förnimma lite Australienkänsla!

Fredag också...ååå jaaaa, vilken härlig kväll. En försommarkväll vid Vänernsstrand, många glada skratt och en minnesvärd kväll!


Den minnesvärda kvällen gjorde gårdagen aningen lite seg i starten....Sov länge och tog lååååångfrukost. Vilken helg vi haft - sagolik rent av.  På kvällen var det grill och samkväm hos goda vänner. Solen värmde ända till den försvann ner bak trädtopparna....mmmm....

...Ja så idag....magiskt väder....Jordgubbstårta på Mammas altan till 11-kaffet och så middag på Restaurang -
det var verkligen Mors dag det!! 







Så jag har inte gjort många knop idag....Satte mig på en bänk och begrundade sista dagen i maj i kvällssol.......
Det är verkligen såååå vackert nu. Ängsblommorna växer så man nästan ser det hända...Det är "gött" å leva!




1 Anna:

skriven

Men du va..självaste Barbalurv på besök..himmel ja men du gjorde rätt som trots allt förpassade honom..han har liksom ingenting där att göra..du är rolig du..Barbalurv :)



Mmmm du vilka dagar vilka kvällar man kan bara bli lycklig..så vackra bilder på vattnet med båtar och måsar..himmelens blå färg på en vattenyta är väl något av det vackraste som finns..



Ja men du..nu kan du väl ha en marknadsstånd vid vägkanten och börja sälja lite kravodlat snart..Foxhills biodynamiska läckerheter..



Nu är det åter en mouitmåndag och det är bara att gå loss i hagar och på gator..



See you..

2 Ulla:

skriven

Godmorgon! Egenodlad ruccola...vilken lycka! Jag älskar ruccola. Kanske även jag ska våga mig på att odla det. Jag är inte så mycket för blommor och sånt, men alla som håller på med det på bloggen gör att även jag börjar bli lite inspirerad.

Ha en skön måndag!

3 Mia:

skriven

Jaaa, jag håller med dig, vilken helg du har haft! Helt sagolik.... L

Men du....den där söta larven, den såg ju så mjuk o go ut...kunde du verkligen slänga ut en sån inneboeende???? ;-)

4 Mostra:

skriven

Men vilken sötnos! Undrar vad han/hon kommer att förvandlas till? Tror inte jag hade kastat ut honom utan väntat med spänning på utvecklingen.

Och tänk vilken kanonhelg det varit. Vilken värme! Om man ändå kunde stanna tiden ett litet tag nu!

Kram/Mostra

5 firewomen:

skriven

Återigen måste jag tala om vilken proffsblogg du har...... härligt. man blir glad Och eftersom jag också lever efter filosofin att det gäller att fånga stunden eller kvällen så låter jag mig gärna inspirerars JA Ja nog med beröm för idag.måste göra dig lite avundsjuk.Vi har ätit egenodlad ruccula i veckor och har faktiskt två gurkor av den imponerande storleken ca 10cm.Måste dock erkänna att det är min käre make som drivit plantor och pysslat jag har mest hållit honom sällskap.Ha de gott å välkommen förbi att hämta ett knippe färsk bladspenat kram

6 Ninni:

skriven

Ville du inte ha den söta larven hos dig..hihi



Men du vännen vilken härlig helg du haft...ja jag ska definitivt inte klaga jag heller, Njutbart är ordet!



kramen

7 Anna:

skriven

Monét har jag bara på väggen i sommarhuset..jag har inte varit där..men skulle gärna vilja..förstår att det är en höjdare..



Har ni fortfarande varmt?..Jag har hört att det är en front på väg..men än har vi tjugofem varma grader här..

8 Anna:

skriven

Mmmm precis så anneli..men du vet man kan behöva ett break med så man får nåt gjort..och inte sitta och glassa heeeela dagarna ..men snart vill vi göra det igen..typ på fredag..säg det till yr.no

9 Lissen:

skriven

Ser ju att du haft en sagolik helg.

Både mys och rusch!

Ha en skön kväll så här på måndagen också!

10 Cissi:

skriven

Vilka härliga foton, riktig sommarfeeling där. :o)

11 hemtrevnadmarie:

skriven

Å, härligt...gott att få slippa laga mat och fixa själv!:)

Själv känner jag mig som överkörd av en ångvält efter denna helgen....vilohem nästa!

ha det!

12 Carina:

skriven

Underbara bilder....helgen har varit underbar och det känns att det är på rätt väg nu.

13 Anna:

skriven

Good morning..nattlinnet och morgonpromenad..mmm det är gott att höra..

14 Pialotta:

skriven

Morgonstund har guld i mun så här hoppar jag in till ditt växthus och smyger ut med en rädisa i handkotan;-)

Måste va hur finemangen som helst att skörda eget senare då..

Larven, ja visst är den vacker där den ligger o glassar sig, men fy sjutton.. jag avskyr allt som krälar..

Ha en fantastisk dag med eller utan nattlinnet;-)

Tjingelingen dingen nu trallar jag vidare:-)

Måste berömma dig för dina fantastiska vattenbilder.

15 Lena:

skriven

Vilka härliga bilder du bjuder oss på!



Den där pälslarven såg lite små läbbig ut...hahah fast dina växthus verkar då vara allt annat än detta! Spännande tider när man har frön och växter som kanske kommer ge frukt :D



Ha en fin dag, kram

16 Julia:

skriven

Vilka fina bilder :)

Häftigt att kunna fixa sådär :P Vill också haha!

Fin blogg :)

17 britten...:

skriven

huva vilken lurv...men dina bilder är ljuvliga...

18 Härligheter enligt Erika:

skriven

Åh!!!! Vad fint och vilka berättelser ur ditt liv! Tack för att du bjöd in mig här! Måste bara fråga vilken restaurang som ligger så vackert? Samlar på mig utflyktsmål för sommarens semester!!!

Kramar Erika

Kommentera här: