Krönikan får vänta...

...här laddas för glittrande fest först. Gäller ju att avsluta ordentligt och ståndsmässigt....

Dagens Program

Samling 17.00

For a sparkeling start....
Rosa Bubblor med omsorgsfullt gjorda :) tilltugg från köket på Rävhögen

Prat, skratt, förberedelse av förrätt:

Här kommer en gudomlig bit Västerbottenpaj med löjrom och stänk av LemonOliveoil på en bädd av Frissésallad.
Pajen kommer direktimporterad från Värmlandsskogarna...säkert har min syster, helt stressless...sjungit dom ljuvligaste sånger där hom bakat med liv och lust och spisrosor på kinderna...

Prat, skratt, prat, skratt och förberedelse av Varmrätt:

Paradrätten blir helstekt Oxfilé med drömsås...timjan, rosmarin och salvia. Här har värdinnan lagt ner själ och hjärta...den kommer bli magnifik! Oxfilén lagas heller inte till av en slump, där två andra systrar har sitt finger med i spelet, där finns inte ens ordet slump med i vokabulären! _Till detta serveras även Balsamicopotatis.

Högre prat, mera tjatter, skål, skål, glada hjärtliga skratt...och förberedelser av mellanrätt:

Nu passar det med två olika ostar och Lajsans inkokta Päron samt ett glas Port av ädlaste sort...lagrad i 15 år...

Efter detta är kvällens decibel i fullt crecendo! Vi är 13 vuxna och 11 barn/ungdomar...så här blir det livat här blir det glatt!

En söt avslutning på Menyn är ett måste och det kommer att serveras ChokladCreme med exotiska frukter. Vacker arrangerat och förberett av värdinnan själv. Ett glas Sherry till detta blir nice...

...och vid detta laget, lär det inte vara långt till 12 - slaget och mer bubblor och en jättekartong fyrverkerier! Till detta gnistrande Vinterlandsskap är jag säker på att det blir en strålande inledning på det Nya året!

Som ni förstår krävs gott sammarbete denna kvällen och även i förberedelserna. Men efter många, många år tillsammans har vi skaffat oss rutiner. Alla drar sitt strå till stacken, nemas problemas..

Gott slut och Gott nytt önskar jag alla!

Krönikan får vänta...året är ju inte slut än :)










1 Anonym:

skriven

Ett riktigt gott 2010 önskar grannarna i Låbyn, med en önskan om fler foton, de är galet vackra.

2 Anna tassar in:

skriven

Och här kommer jag...nyduschad och fräsch...redo för kvällens alla härligheter..du det låter väl så pass gott..har man kärlek med i recepten ja då blir det lätt magiskt gott..



Jag önskar dig en underbar afton..lika fin som min det är jag helt övertygad om att det blir..



Vi ska ju iår vara på Strandvägen..vilket innebär att vi har hela stadens fyrverkerier just utanför porten..så vi har satsat på en enda smäll..ha ha..värdparets son säljer fyrverkier..han skulle införskaffa just bara en smäll..himmel bäst att ta med öronpropp..:)



Jag vill önska dig ett Gott Nytt År..du min goaste bland goa..så är det ju..



Och så vill jag hälsa till Mostra:



Mostra..som jag tycker sååå mycket om..himmel jag vill oxå ha en sådan Moster..du kan väl vara lite extramoster åt mig..bara liiite..ha ha..ja men du Gott Nytt År från Anna Filipendula Rudbeckia af Himlens Gränd..

3 Margaretha:

skriven

Ja här vilar inga halta loppor !!!! Kvällen kommer att bli bättre än bäst ...Med all god mat och alla dessa trevliga gäster... Blir nog inte nån pinsam tystnad runt bordet ...hahaha.

Lycka till med allt nu

Och Gott Nytt År om jag inte sagt det redan.....

Kram på dig

Margaretha

4 Anna ..dansar in:

skriven

Mmmm jo men du visst..softat heeela dagen är just vad vi oxå gjort...nu blir det väl snart att knoppa-in så man kommer på rätt linje igen..



Men du så kul det är med nyårsaftnar med goa glada människor..bästa starten på ett nytt år..



Du himmel som det har snöat här nu i kväll..och kallt är det ändå..vargavinter kan man säga..

5 Synne:

skriven

Du gör så rätt som väntar med krönikan och bara firar in det nya året.

Ingen dålig fest måste jag säga...

Det är skönt att fira tillsammans när saker och ting går som på räls...



Härlig meny måste jag få lov att säga.

Här var det oxfilè och hasselbackspotatis på menyn.



Önskar dig av hela mitt hjärta en riktigt god fortsättning på 2010.

Kramen Synnöve.

Kommentera här: