oj, oj, oj.......

.....vilket bröllop, vilken dag, vilken kväll, vilken natt.......Det tar nog några dagar att smälta detta. Jag kunde betalt stora summor pengar, för att få varit ledig från jobbet idag.......det kostar på att vara på "töpp"!

Italienskinspererad mat, men inte kunde vi tro att vi också skulle få Medelhavsväder!! För att inte säga rent Tropiskt väder! Det blev verkligen hur bra som helst. Brudparet strålade i kapp - så vackra. Lilla N - brudparets dotter, dryga 2 år sprang omgkring i gammelmormors flickklänning från sekelskiftet, i ett tyg med samma rosa färg som i pionerna i brudbuketten....inte ett öga var torrt.....Fondväggen bakom brudparet, en kohage med några betande kor och  en några veckor gammal kalv och så sjön som glittrade i solen. Där var det verkligen ett ögonblick att klistra in "i det inre fotoalbummet". Solisterna var strålande och med ackompanjemang av ett proffs.

Det har varit en del pyssel att ställa till med fest för 100 gäster, meeeen så roligt (nåja, igår var det väl sådär  lagom roligt att röja i 35 grader och efter tre timmars sömn, smällar man får ta......) Det har varit fullt med folk i stugan flera dagar före och även i går. Så jag vill här ge ett STORT TACK till alla som läser bloggen och som varit med om att göra denna helgen till ett fantastiskt minne för hela vår familj - Tusen tack!  Tack också till alla som hade hittat på så mycke' roliga sånger, sketcher och annat vansinnigt roligt! Tack till värdparet som var briljanta!

Jag hann inte med att fota så mycket själv. Vi hade en fotograf närvarande hela dagen/natten så fler bilder kommer. Men jag kan i alla fall bjuda på lite bilder som jag hann med på förmiddagen, när vi "piffade" det sista.....

Altare och bänkar väntar på brudparet och församlingen....4 timmar kvar...duka klart i partytälet......Blomsterarren hade vi gjort kvällen innan, var rädd dom skulle storkna i värmen, men det gick bra. Ett murgrönablad i varje serviett och en handmålad sten till placeringskort  - piffigt eller hur :) Där kände vi oss lite Ernstiga ;)


På logen råder lugnet före stormen....här blir det uppträdande och disco hela natten lång. Discjockeyn håller till på "andra" etage. Han har varit med här förr och älskar att spela på vår loge. Han spelar så länge någon finns på logen, så även denna natt, tror han knäppte av strömbrytaren runt 05.30.....Kareokeen var väl utnyttjad, tänk vad många "sikta mot stjärnorna" det finns efter lite förstärkning..... ;)

"hemlighuset" fick lite extralyktor och blommor, dagen till ära


Ja, där fick ni lite "före" bilder. Nu ska jag ta mig ett glas vin och sätta mig och njuta av den ljumma sommarkvällen. Det är verkligen tid för att njuta nu - så plocka fram en Ferdinand, bara sitta och lukta på blommorna.......mmm




1 Anna:

skriven

Men vilket härlig bröllop... måste vara underbart med allt ni gjort såååå fint och väder som ju inte kan vara bättre. Vindstilla o sol.. oj oj oj. Korkekar o murgrönor. Mycket fint arrat där..jag har synat allt...så vackra bord med krona o vita vackra dukar..Brudparet måste väl vara helnöjda?!!! Även lilla dasset var stylat...sådant gillar jag. Det ska vara en tanke med allt..så det så.Jag blir så glad när du kommer hem till mig och du är alltid välkommen det ska du veta.. nu ska jag kolla lite på dom vackra borden igen. Well done...en tia på en skala

1- 10...Kramilikram..

2 Camilla:

skriven

Att jag aldrig blir gift får jag nog i fortsättningen skylla på att jag inte har 3 så underbara systrar som bruden har L Vilket otroligt romantiskt bröllop och vilken hejdundrande fest det blev efteråt... glad att jag har 3v semester kvar att hämta mig på. Flyt inte bort i värmen på jobbet... själv ska jag lugnt flyta omkring i de småländska sjöarna resten av veckan ;)

3 Lissen:

skriven

Oh vad fint det ser ut med korkeken där i mitten och den fina dukningen!

Måste ha varit ett fantastiskt bröllop!

Ha det skönt i sommarvärmen

4 Marie K:

skriven

Det verkar ha varit ett fantastiskt bröllop!!!!

Oerhört fint dukat och fixad tillochmed på dass! Kan se lilla söta N..i den fina klänningen framför mig....om jag minns rätt har din A haft den på nåt kalas ??

Stenarna med namn vet jag bestämt att du gjort förr!

Har dem nämligen sparade, från ett av din R:s kalas en gång för länge sen...så där var du allt före Ernst i att va Ernstig:)!

Vackrare miljö kan man ju inte ha för ett bröllop heller!!

Sen vet jag ju att bruden är VÄLDIGT vacker också!!

Hoppas du haft tid att hämta dig lite efter att jobb!



Beträffande bordet du såg på min blogg , så är det rätt skabbigt, men fint....ny färg kan ju behövas och en spik i en bräda....det är lådor på baksidan,

Det är ett skrivbord.

Skulle ändå vilja ha 400kr...för det är gammalt och fin modell....och det är ju inte säkert att du vill ge för ett skruttigt bord??!



Ha det gott!

Hälsa till de nygifta!

5 synne:

skriven

Om jag någonsin ska gifta mig igen. Fixar du mitt bröllop då?

Helt fantastiskt alltså.

En härlig dag som säkert många kommer minnas länge.

Bara dukningen i partytälten var ju så vacker med murgröna och de handmålade stenarna.

De ska komma ihåg när vi ska ha fest här.

Hoppas du fått sova ikapp lite nu ialla fall.

Kramen vännen.

Synne.

6 Mostra:

skriven

Tack och lov för mms! På så vis fick jag vara med på ett hörn fast jag befann mig på andra sidan kölen. Närmare bestämt i Hell som verkligen levde upp till namnet beträffande temperaturen.



Har inte fått några detaljerade referat än från bröllopet men jag förstår att det var alldeles otroligt underbart! Ni lyckades igen!!!!!



Svettiga kramar från mostra

7 Mia:

skriven

Men åååååååååååååhhh så fint ni har gjort! Helt underbart, kan väl inte bli annat än lyckat då L

8 Marie K:

skriven

Visst kan jag hålla på bordet....och du är såå välkommen !

Annars kan ju både du och gubben din komma på fika, fast idag är inte min gube hemma , han är med E till sjukhuset i Göteborg tills imorgon, för vidare undersökningar....kommmer hem i morgon kväll tror jag....

Kul med bakskivan....gillar sånt jag vet du!

Ha det! vi hörs och syns!

9 ejmis:

skriven

Vilket härligt bröllop!

Det går sådär med pulvret...blev vin hos S i går...

10 Maria:

skriven

Men herreguuud vilken härlig bröllopsfest!!!!!!!



Det är så fint så jag skulle t.o.m kunna sitta på dasset hela festen.....Heeeelt underbart!!!



OM jag ska gifta om mig en tredje gång, då är du självskriven som min bröllopsarrangör!!!!!



Men nu blir det nog inte så för jag är rätt så nöjd med den gubben jag har...haha! Men OM....?!

11 Maria:

skriven

Hoppsan...nu glömde jag bort vad jag vill...det där bröllopet förtrollade mig...hihi!



Jo, jag skulle tacka för hemkunskapslektionen hos mig!!!

12 Marie:

skriven

Guuuud va vackert ni hade gjort!!! Jag kan förstå att det blev ett underbart vackert bröllop med alla dessa ingredienser som ni fått ihop! What a family!

13 evans:

skriven

Vad vackert! Både pyntet och miljön. Förstår om brudparet blev nöjt!

14 Anna:

skriven

Ville bara komma hit igen en stund o se på allt det vackra...suck.. vad är väl en bal på ängen...om inte alldeles alldeles underbar...Kramilikram

15 soffie:

skriven

Å så vackert ni hade det,

tur emd vädret oxå.

må så gott

16 Ann-Sofie:

skriven

Åhhhh, så fint ni har gjort i ordning inför bröllopet! Helt fantastiskt! Och det låter som om det blev en kanon kväll och det kan jag tänka mig! Hoppas att du hann ta igen dig själv lite innan det var dags att jobba igen. Själv kan jag inte fatta att det redan har gått snart en vecka av min semester, tiden går fort när man har roligt! =)

17 Anna:

skriven

Himmel vad jag springer här...nu får jag väl ge mig...men det är ju så galet fint.. o festligt. :D

Kommentera här: