vinterlördag

Jodå...dom fick allt rätt..vädergubbarna, det är nog snart en decimeter snö och det yr som om man vore på Frostmofjället. Jag är inte emot vinter, men jag är inte jättesugen på snö nu. Gluttade på dörren och dokumenterade eländet lite lagom förut.

Annars mest innesysslor, var och en med sitt. Hushållsarbetet har inte varit på priolistan denna veckan då kvällen redan är sen när vi kommit in till hemmets lugna vrå.

Jag gillar lugna lördagar och kanske en snöyra gjorde den här lördagen ännu lugnare - egentligen kanske det inte är så dumt med snö ändå? Det har t.o.m. bakats bullar och LCHF bröd...ja bullarna kan inte jag ta åt mig äran på - det är min "lillLeila" som bakat så det doftar ljuvligt...nej jag får hålla mig till fiberhusk och solrosfrö - men som alternativ utan bröd i snart tre veckor...så kan jag säga att det också smakade heaven!








1 Mia:

skriven

Se där! Nu har ni äääääntligen fått vinter ;-))

Ok, lite väl sent, jag kan hålla med, men förmodligen ligger snön inte så länge. Och intet ont som inte har nåt gott med sig....bullar och bröd t.ex...

Jag har kommit så långt i mitt helgbakande, så jag har plockat fram vad som behövs...längre kom jag inte! Men det är en dag i morron också...



2 Ninni:

skriven

Mycket snö!! Bullarna ser onekligen väldigt goda ut, men sånt hoppar jag över nu=)



Ha en skön söndag..kramen

3 Anna ..tassar in..:

skriven

Heavenly Lajsan..så duktig du är med ditt LCHF..y7ou go girl..slimmad o fin till midsommar kan jag tro :) Du..det är en härlig tid och jag har visst snöat in på att göra en bok om the grand old Mrs Malmberg..jag blir som en liten nörd när inspirationen är på topp..hinner ingenting annat liksom..

Kommentera här: