Skrivet i stjärnorna...



Nytt år, nya möjligheter och utmaningar. Hörde någon som sa..."ett av mina mål, är att göra fler människor glada" Hon skulle alltså målmedvetet försöka göra sina medmänniskor gladare med hjälp av att vara snäll, ge komplimanger och undvika gnälla...Det tycker jag var ett himla bra mål.

Visst är det lätt att vara negativ och i synnerhet om man inte medvetet tänker sig för. Allt för lätt att tycka en massa saker om andra , utan egentligen ha en aning om det stämmer...bara sån't vi tror. Om vi också ventlierar vårt tyckande till andra...ja då kan det ju helt plötsligt t.o.m. bli en konstgjord sanning - illa..

Ser du en kaffekopp...eller ser du en kaffekopp med en stjärna i??  Samma sak, men med en större eftertanke - eller hur. Lite mer eftertanke i vardagen.

"Tänk positiva tankar, säg positiva ord, gör positiva handlingar och det positiva gror"

Finns med på min Målbild för 2012 - finns den med på din?



1 Anna ..tassar in..:

skriven

Ja himmel det första jag tänkte när jag såg koppen var..meeen vilken glittrigt god kopp..vilken härlig ton..jag dricker gärna ur din kopp för jag instämmer..man ska vara positiv... för man sprider glädje o lust då..



Jag har ju sedan ett antal år försökt leva så och märker resultat nästan omedelbart..ja ibland kan det ta ett tag..men man får tillbaka..så är det bara..det är svårt att bli irriterad på en vänlig själ..



Nu kör vi Lajsan..ordspråket många bör leva efter:



Tänk på vad du säger...så du inte säger vad du tänker..



För visst är det så att man ska välja sina ord..

2 Mia:

skriven

Absolut att det finns med på min, inte årsagenda, men livsagenda hoppas jag...

Ha en mycket god fortsättning på detta år! L

3 Ninni:

skriven

Det första jag tänkte på när jag såg koppen var..men är den gjord av choklad=)



Att göra människor glada försöker jag med varje dag, kram kram

Kommentera här: