Sommarkarameller

Det finns en del karameller som är goa att suga på nu när höstrusket ligger på...



Att vakna upp till morgonsol på Österlen...



...fundera på vad som är mest blått...cikorian eller himlen...



Chilla vid havet...



...att meditera till vågornas rullande brus...



njuta av lokalproducerat...även om det kostar 599 kr kg....med inställningen "becauce we're worth it!




...att ståndsmässigt äta stenugnsbakad Pizza i Slottsparken..



...lägga sig i diket och ta in bilden av fullmatadade sädesfält..närkontakt..



..höra historiska vingslag vid Arle Stenar .... Magiskt...

Näe...nu är väl karamellskålen full för idag - det får inte vara för mycket av det goda samtidigt, man måste ha lite på lager...och jag här välfyllda lager...för en lång och grå höst...


1 Synnöve:

skriven

Hallå i stugan min vän.

Vilka vackra bilder du bjuder på.

Njuter för fullt.



Sommaren är över för den här gången, hösten ligger framför oss nu.

Att skörda av naturens skatter är det som gäller nu.



Njut av onsdagen nu när du vaknar.

Kram Synnöve.

2 Anna ....tassar in..:

skriven

Ja men du så makalöst härligt..jag förstår att ni hade det mer än gott där på den leende kusten..ja Lajsan det får kosta skjortan när man är på glid längs kusten och lever livet..



Så vackert Sverige är..så mycket det finns att njuta av..



Himmel vilken snygging du hittade på stranden då..:)



Jag har inte varit vid stenarna jag..kanske något att tänka sig nästa år..

3 Anonym:

skriven

Det var verkligen najs hos Arle. ett Rökeri erbjöd dom förnämsta delikatesser Och från grillen..... Fantastiskt gott!! Och utsikten.. En fängslande guide berättade helt makalöst om Arle Stenar... Ja åk dit, du kommer älska Österlen!! Ska hälsa Snyggingen, han är snart hemma:)

4 Anna ....tassar in..:

skriven

Hi hi du vet inte riktigt var du är alltså..om du är hos mig eller dig spelar ju ingen roll vi trivs ju såå pass hos varandra menar jag....



Mmmm jo men du jag tror säkert jag skulle trivas på dessa platser som du beskriver, magiskt Lajsan..



Ja men hälsa såå gott till han Mr Bodyguard!

5 Mia:

skriven

Meeer karameller, tack!!! =)

6 Ulle:

skriven

Snygga bilder, Annelie!!

7 Mostra:

skriven

Åh vilket härligt godis. Det hade MERSMAK av första graden!

8 Lovisa:

skriven

Vilka härliga bilder du har på din blogg, fröjd för ögat varje gång!

Kommentera här: