Långt mellan varven

Det är inte allt för täta uppdateringar här nu för tiden...men nu känner jag tydligt att jag behöver reflektera. Tiden går så fort och helst skulle maj vara 60 dagar lång...

Nåväl - Nyss var det summering av Påskhelgen, så har Valborg passerat och ytterligare en helg. Vilken försommar vi haft! Fantastiskt rent av, man glömmer snabbt att vintern var lång och kall. Altanlivet hade inte kunnat starta bättre! Det bygget är verkligen det bästa vi gjort! Varje solig dag efter jobbet, blir ju lite av en semesterfeeling. Allt som oftast tar jag mig en powernap...före eller efter maten...Solbrännan kom strax tillbaka efter vinterns bleka fejs. Är inte solen ovanligt "giftig" iår?

Så..vad har hänt... Valborgshelgen tillbringades hos mor & far med projekt Måla Hus. Vilken tur att få så fint väder. Målardagarna har varit planerade sen Nyår...det är inte lika lätt att planera in vädret - men hå och hej, vilken tur vi hade!
Mindre tur hade vår dotter som fick åka ambulans till Näl 1 maj, efter knäskada på fotbollsmatch...har varit på magnetröntgen idag - bara att hoppas att det inte är en korsbandsskada, får svar nästa vecka.

Det var naturligtvis en enorm besvikelse för henne, då stora Innebandycupen i Mora gick av stapeln i helgen. En helg som både föräldrar och aktiva längtar till. En helg full av spänning, upplevelser och socialt umgänge. Det har blivit något av en vårtradition och hör liksom till. Vet inte för vilken gång i ordningen, men jag tror vi varit iväg 6 år, föreningen hade visst varit iväg bortåt 20 år hörde jag.

Mora är en väldigt trevlig stad och mycket gästvänliga människor bor i den lilla staden. Mora hotel ligger fint och i år fick vi en "takvåning" med bästa utsikten, nyrenoverat och fräscht.



Tre lag var representerade från Billingsfors IBK och alla tre gjorde mycket gott ifrån sig. Tjejerna åkte ut på straffar i semifinal - på sista straffen! Usch...grymt spännande. P96:or förlorade i semifinal och våra största grabbar knep en silvermedalj efter enastående prestationer under helgen. Vår dotter satt på bänken med laget och hade nog kunnat ge vad som helst för att få vara med...



Ja en kanonhelg var det verkligen. Det blir avslutningen för den här säsongen. Nu har vi ju inte Prag den här sommaren...men kanske nästa :)

Slutligen vill jag pränta ner...att idag var jag på NÄL och blev utskriven - efter 2.5 år! Vet inte om ni kommer ihåg att jag var ordentligt sjuk, låg inne på infektionsavdelning i juletid och var sjukskriven till februari. Har inte fått någon klar diagnos på vad jag egentligen åkte på...men enligt läkaren var jag antagligen i så dåligt skick, att immunförsvaret var svagt....Jag var under ordentlig stress under några år och det straffade sig till slut...Inget ont utan att det för något gott med sig, brukar man säga och i mitt fall stämmer det verkligen.

Mina värden var jättedåliga en lång tid efteråt och jag fick ta alla sorters prover och undersökningar, för att utesluta andra hemska sjukdomar. Inget hittades, som väl var,  men värderna var fortsatt dåliga. Jag gick på kontroller och inget större hände, förrän i julas - 2 år efter, så vände det och idag när jag träffade min mycket sympatiske läkare - så tittade förvånat på mig och sa: Dina värden är kanonbra! Vad har du gjort?

...Ja...vad har jag gjort...jag har gjort medvetna val, stannat upp och reflekterat...ja det är många faktorer som jag kan peka på...jag fick andra perspektiv efter den smällen...Jag är mycket bättre på att leva i nuet, ta vara på dom små stunderna, njuta av livet...göra medvetna val.

"Men oj så bra!", sa jag..."då har jag bara en massa kilo att bli av med, så är jag ju i det närmaste perfekt!"

Hon skrattade gott åt mig, kramade min hand och önskade mig en skön sommar....det var en härlig känsla att gå ut från sjukhuset idag!

Nu lägger jag detta bakom mig och väljer en annan väg...

"Var nöjd med allt vad livet ger och allting som du kring dig ser - glöm bort bekymmer, sorger och besvär!"



1 Anna ..dansar in:

skriven

Jag blir så glad när du uppdaterar mig..jag tycker om att ha liiiite koll på dig :) hi hi...nä jag skojar men glad blir jag när du knapprar på tangenterna.



Aha..dotterns knä är inte kul alls du..det är så trist att tvingas avstå från det man tycker så mycket om..jag minns det som igår när skadorna slog till och stängde träning och matcher..men men det läker ...det läker..



Bra jobbat Lajsan..du vet hälsan är absilut det viktigaste..och kan man påverka det själv så gör man ju gärna det...särskilt om man får en varning och nästan rött kort..



ha det bäst..härliga du..

2 Mia:

skriven

Jag kan bara säga ett stort, varmt GRATTIS till dig för jag minns ju hur illa det var, då på den tiden...helt underbart att det har vänt så!!! Kram!!

3 Anonym:

skriven

Gott att höra:)!!

Hoppas det går bra för Alice också!

4 Marie K:

skriven

Bara jag, hihi!

5 Lissen:

skriven

Vad bra du har gjort det Anneli, som har förändrat ditt liv. Du skriver alltid så härligt och inspirerande och du verkar bo på en plats där det finns så bra sammanhållning.



En stor altan skulle jag vilja ha, men lillbalkongen får duga.



Stackars dottern,men hon får komma igen.



Kram Lissen

6 Ninni:

skriven

Vilket fint hotell, men stackars dottern!



Härligt vännen att dina värden är bra nu..LYCKA=)



Ha en skön helg..kram kram

7 firewomen:

skriven

Kloka tankar Annelie

8 AnneLee här......:

skriven

Bra jobbat och stort grattis till ditt nya välmående liv! Kräver tid och eftertanke att uppnå en ny livsstil...är själv mitt upp i det. Så lätt att komma in på gamla spår som inte tilltalar ens "nya" kropp...eftertanke! Hoppas jag snart kan göra ett inlägg där jag liksom du nu skriver som under på att jag gjorde det!



Mora Hotell har jag många fina minnen ifrån. Mora tillhör min barndom och trakterna runtom! Vad det är vackert där!

Kommentera här: