Kalla vindar

Solen skiner i dag också, men hu så kallt. Det ryktas om vårvärme till nästa helg, så trädgårdsmöblen får stanna inne en vecka till.

Var och en pysslar med sitt idag. En lugn dag....sköna söndag helt enklelt. Eftersom vi är igång med lite renoveringsprojekt, handlar det för min del mycket om att rensa, slänga och stuva om. Väldigt skönt att bli av med gammal bråte - så med vindens hjälp så seglar Feng Shui runt som en virvelvind på sina ställen nu!

Vi går in i april månad, min födelsemånad och kanske är det därför som den känns speciell. Eftersom jag är en färglad person, dvs omger mig med mycket färg - så trivs jag särskilt bra denna månad. Min franska tupp pryder sin plats året om - men får en än mer framträdande plats så här års och just nu håller han mig sällskap i fönstret just här vid skrivbordet där jag sitter och knapprar på datorn. Visst är han fin! Jag hittade honom i en liten, liten affär i Normandie med den sötaste av affärsinnehavare, en liten vacker kvinna som klippt och skuren för sin lilla affär. Så tycker jag en souvernir ska vara...ett inköp som bär med sig ett härligt minne och ett föremål man verkligen tycker om.



Hörde på Ernst på MorgonTV igår, där han pratade om våra sinnen och hur dom påverkas av färger. Gult förknippas med sol och energi och vad kan passa bättre som bordsdekoration första dagen på nya "Sommartiden" än en liten Påsklilja.



Grönt är såklart också en färg vi längtar intensivt efter nu. Men nu går det undan, svanar och tranor har anlänt och färgpaletten kommer att komma i nyanser av grönt snabbare än vad vi tror...så är det varje år..



1 Mia:

skriven

Den tuppen är verkligen värd sin plats, framme året om... L

Vårtecken Lajsan...det snöar här i skrivande stund. Men jag ger inte upp, våren kommer hit också i sinom tid :-)

2 Anne-Lee här......:

skriven

Visst går det fort varje år. Man blir lika förvånad varenda gång så man kan passa på att njuta av kylan och känna av värmen som kryper på oss för var dag som går.Härlig färg sprakande tupp...förstår att du gillar honom speciellt med det fina minnet som han är förknippad med. Iår är det första gången som jag prytt köksbordet med vårblommor redan i januari tror jag bestämt. Våren har funnits med mig varje dag och nu blir den snart verklighet...fullt ut! Hoppas nu på helgen!!!

3 Mia:

skriven

Lajsan-vännen, jag kan INTE ta åt mig äran för bloggdesignen. Det är min vän Lisa som gjort det åt mig, lite instruktioner via telefon, så fixade hon det på två timmar L

Det var nytapetserat här i hela lägenheten när jag flyttade in, men jag har inte bott in mig förrän nu, tror jag..och nu känns det som JAG här...det tog tid, men... :-))

Matrummet blir 50-talsstil, jag kan ju aldrig bestämma mig, för jag gillar det mesta, så då får det bli en salig blandning =))

4 Anna ..dansar in:

skriven

Oj så pass påskat det var här..självklart pryder han sin plats..



Du när fåglarna återvänder känns det gott i hjärtat..



Jag var på solskenspromenix idag och njöt så i solen..vårlökarna kommer på bred front nu..

5 Ninni:

skriven

Mmm snart kommer färgerna, då blir jag lycklig.

Jag älskar ju också färg, det finns mycket rött hemma hos mig.

Färgen gör mig varm&glad.



Har sagt det förr..jag tycker tuppen är ljuvlig=)



Kram kram

6 Smsa Låna:

skriven

Grym sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

Kommentera här: