Förväntan och ambitioner!

Nu har jag laddat, nu är det dags....Dags att börja odla inför sommarens ekologiska mångfalld...ha ha ha...jo jag vet - jag har alltid ambitioner - stora ambitioner! Men faktum är, att grönsakslandet blir inte mindre för varje år...snarare tvärs om. Pallkragarnas entré på täppan är ett genialt påfund. Där blir jorden varm fort och ruccola och rädisor står för premiärsködarna. Årets nyhet var härligt färglada rädisor - vilken fullträff i salladen!



En dofttistel i en härlig kulör passar bra som snittblomma och en chokladbrun tomat blir en av flera sorters tomater i växthuset - tomater i olika färg och form är läckert.

Ja ni hör väl hur jag drömmer mig bort till dignande skördar och buketter av egenodlade blommor som förgyller varje dukning....Som sagt - jag är en vän av höga ambitioner fast det är inte alltid det blir riktigt som jag tänkt mig...men jag är glad än då...glad för den skörd som blir och gå till köksträdgården för att skörda en korg med egenodlat, eller gå till växthuset en tidig morgon i juni för att vattna och vårda tomatplantorna, skörda lite tidiga, späda ruccolablad till frukostmackan...oh la la!

Arkivbilder på pallkragsodling & växthusfeeling i början av maj - längtar!




1 Mia:

skriven

Mmmmmmmmmmmmmmmm...å du, nu kommer det ett till:

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm..........suckar

2 LissenTo:

skriven

Sådär är jag också, vill så mycket. Men du systra min jag tror att i år kommer du att få den finaste skörden av både gott att äta och fina blomster

3 Ninni:

skriven

Härligt Lajsan=) Mmmm rädisor såå gott och vilka fina!!



Bruna tomater..? Ja det kommer ständigt nya saker att odla, det där fixar du lätt som en plätt.

Jag är värdelös..kanske jag skaffar några tomatplantor, dom luktar gott.



Ha en underbart skön fredag..kramen

4 Anna ..dansar in:

skriven

Hi hi ja du det är inte alltid det vill sig men drömmen är nog ibland..bara fröpåsarna ger ju kärlek eller hur..nu tror jag säkert det kommer bli en massa härligt i dina rabatter..så det så..

5 hemtrevnadmarie:

skriven

Å, du är duktig du som orkar odla...själv köper jag färdiga blommor från Skövde;)

Kommentera här: