speciellt



Det är verkligen lika speciellt varje år...när ljuset återvänder. Lördag förmiddag och finfrukost med pastelliga tulpaner i solsken. Det är ett knivskarpt ljus, så fräscht så det nästan hörs...det är tacksamt att fotografera i det ljuset. Genom linsen blir ljuset ännu mer påtagligt.



Ett par nya gardiner kom upp och en duk som jag glömt bort passade förträffligt till. Det är härligt att "våra" till hemmet.. Köpte mig Aftonbladets helgbilaga idag, det verkar som jag snart är "inne"!

Rubriken är Ekospecial/Trendspaning...."- även hantverkstrenden är ett uttryck för våra försök att ta kontrollen över produktionen. Blanda mormors gamla lampfot med en modern skärm, eller gör tvärtom. Öva dig på att hitta ditt eget uttryck. Det är en ganska modig inredningsstil som är på ingång nu."

Se där! Tillslut så...jag som blandar som en tok och älskar att hitta nya platser eller funktioner av gamla saker. Gillar att det är inne att ta tillvara - Global hållbarhet!

"...vi styrs mer och mer av en gemensam omsorg om miljön och en längtan efter det närproducerade och småskaliga."


Låter klokt tycker jag - vad tycker ni?



Ingen mer i familjen som insjuknat ännu....spännande...jag preparerar mig med diverse huskurer och lever på hoppet. I morgon blir det Karlstad och Innebandymatch - så är i allafall planen i detta nu.


1 stina ~maräng~:

skriven

Jag håller tummarna - för att lilla A får må bra igen, för att ni andra får hålla er friska och för att matchen imorgon går bra!

2 hemtrevnadmarie:

skriven

Hejsan!

Såg A ute på promenix så hon verkar bättre:)

Ja visst är vi inne ,vi som blandar hejvilt och återanvänder:)!!

3 Anna ..susar in..:

skriven

Meen vilka underbara tulpaner..och när solen lyser på dem blir det som våren själv..



Härligt att sjukan håller sig i schack..då blir det hallen imorgon då..och vad ska jag göra...hmm...jo..jag ska sälja mina stolar :) lite nytt i köket känns så inspirerande..

4 Lajsan:

skriven

Lite nytt då och då piffar till det gamla nötta lite extra :)

5 Lissen:

skriven

Gillar också att ta tillvara det gamla i en härlig mix med det nya. Eko tänk, I like it.

Att flyttar runt på grejerna och se dom i nytt ljus, I love it.



Åh den pannan, måste vara av bästa kvalite!



Kram Lissen

6 Mia:

skriven

Jag blir så lycklig av alla rapporter om nya gardiner, tulpaner...ljuset! Lycka, lycka...visst kan ljuset vara crispigt, som tulpanstjälkarna?? Jaaaa!!!

7 Ninni:

skriven

Mmm vackert=)



Klarade du dig från magsjukan?? Att inreda är roligt,blanda precis som man vill till ett härligt personligt hem..I Like.



Ha en fin dag.kramen

8 saara :3:

skriven

Hej! :)

Passa på att ställa frågor i min frågestund, fråga vad som helst, jag svarar på alla frågor!

Och jag skulle bli jätte glad om just DU ställde en eller flera frågor. Tvingar dig inte till att fråga, men skulle vart roligt att få ett par frågor av just dej!



btw. Fin blogg! :d

Kommentera här: