Vår bästa tid är nu

...svarade en kompis på Facebook, när jag plitade ner mina torsdagstankar officiellt på Facebook:

...två månader har gått sedan vi dästa satt runt bordet och summerade julafton. Tomten åkt iväg på sparken för flera timmar sen' i månskenet. Barnen sitter fördjupade i nya önskesakerna...Om fyra månader är vi på peaken av årets ljusaste månad, sedan vänder det....Hmmmm...alltså bör vi njuta mer av ljusets ankomst i stället för att längta att tiden ska gå fortare mot våren...går det inte fort nog ändå? Sånt' sitter jag och klurar på en torsdag i slutet av februari...vad klurar ni på?

Det jag vill säga med det...är det inte onödigt mycket energitjuveri att dagligen tänka på vad lång vintern varit...ja, jag vet - jag åker dit då och då jag också. Men vi kan inte göra något åt det och vi bor där vi bor - så om vi tänker att vår bästa tid är nu, så blir det bra mycket roligare och intressant att leva - don't you think?...året runt...
















1 Mia:

skriven

Att leva i nuet, visst är det svårt men det går att lära sig...jodå, jag trillar också dit ibland, men försöker njuta av stunden som är NU, eller åtminstone göra det bästa av den och var dag har faktiskt guldkorn, om än bara nåt litet ibland, men dock... L

Kram på dig och hoppas det finns många guldkorn hos dig idag! ;-)

2 Anna ..susar in..:

skriven

Jaaa eller hur..man ska minsann bara flyta med o göra det bästa av dagen..så är fredagen här o det känns så bra och härligt..att bara vara ledig o få vara hemma är tillräckligt för att det ska kännas mmmm så pass skönt.



Läckra bilder Lajsan..jag njuter..

3 Margaretha:

skriven

Du e klok som en gammal uggla !!! Hehe

Jag vägrar faktiskt sedan många år att klaga på semestervädret.....det är riktigt kul att vara tvärsemot ibland... :o)

Kram på dig

Margaretha

Kommentera här: