kvartetten lyser klart



Det är 4:e Adventsmorgon. Det börjar ljusna och ett tunt täcke av pudersnö visar upp dalen i vinterskrud. Det är en sällsynt utsikt denna vinter så här långt.

Det är tyst i huset, bara jag som sitter vid skrivbordet och samlar ihop veckan som gått. Det doftar nykokt kaffe och ljusen glimmar mot mörkblått himlavalv. Söndag morgon hör till mina favoritstunder i veckan...

I veckan hade jag förmånen att umgås med vänninorna, dessa fantastiska damer som aldrig slutar underhålla! Dessa möten som vi har 25 års erfarenhet av är som ett årgångsvin - mognar och förädlas alltmer - kan aldrig bli övermoget! Alltid nya utmaningar och mål, god mat och rejält med skratt. En garanterad livsförlängare och batteriladdare.

Haft ett par lediga dagar och pysslat hemma. Julgodis, klappinpackning, måttligt städande, pynterier, granhämtning...Tapeterna är så gott som på plats och i morgon väntas IKEAS varubil rulla in på gårdsplanen med ny bäddsoffa och lite annat smått och gott. Hemmet börjar bli rustat för julkalas med hela släkten - vi är många och lite nya sängplatser kommer väl till pass.

En ny välfylld vecka på jobbet väntar och jag hoppas på att känna mig ganska klar för Julstart i kväll, siktar på minsta möjliga stress i veckan, dvs det är ett Önskescenarie:)

Har just tryckt på beställningsknappen för sista klappen....fast helt säkert blir det nog någon kompletteringsklapp i veckan...Tycker det är mysigt att ta en runda i affärerna som lite bonus. I år har jag bara handlat på hemmaplan och kompletterat med Näthandel. För mig en helt perfekt kombination - jag gillar verkligen inte shoppingcenter...På lilla storgatan i Bengtsfors trivs jag bra, där finns det mesta vi behöver med personlig service och ingen trängsel. Annat som finns på Komihåglistan:  Blommor ska beställas, Fiskbilen passas och en runda till  Systemet...

Nix, nu blir det till att ge sig på Pepparkakshuspimpet!

Ha en bra dag ute i stugorna. Stressa lagom och glöm inte fullborda fjärde ljuset i kvartetten!


1 LissenTo:

skriven

Ser dej sitta där och tänka igenom veckan som var.

Och det låter mer än härligt med allt du gör.



Här har snön fallit i natt, allt är vitt. Får se hur länge det ligger kvar.



Ha en fin adventssöndag. // Lissen

2 Marie:

skriven

Här finns ingen julstress, brasan sprakar, granen lyser opyntad, kläs senare ikväll och maken kör bil med kramis

3 Anneli:

skriven

Marie...vilken det nu kan vara av mina Mariekompisar:) så låter det som en ostressad miljö ;)

4 Anna ..tassar in..:

skriven



Härligt Lajsan jag ser som alltid allt framför mig o har hela ditt hem klart för mig..men utsikt o allt..det är lite himmelskt att se det i sitt inre kan jag meddela..



Ja men du jag är oxå på banan..granen är färdigklädd..vit o vacker..skinkan är inköpt..lilla knappen med..:) ikväll rimmar vi på paketen :)ok du får ett rim att klura på den är en julklapp till finsmakaren Adam:



Vi studerade en dal

som gör kärlek utav skal

Här finns produkten utav detta..

Lina fixar säkert käk som är det rätta.



Mmm den kan du fundera på medans du fixar o donar..hi hi..

5 Anna ..tassar in..:

skriven

Mmm jag visste väl att du inte skvallrar... fast du kan läsa mig som en öppen bok..du är härlig du..och tänk jag är så glad i dig så makalöst glad..kram på sig där på Foxhillen..

6 Mia:

skriven

Önskescenario....mmm, såna KAN slå in, hoppas det inte är alltför stressigt för dig i veckan..

Shoppingen verkar gå som en dans, smärtfritt o fint. Jag är ju inte heller nån fantast av shoppingcentra, näää det får va'...Ha nu en fin vecka, det som är kvar av den!

Kommentera här: