Man kan undra...

...hur kan plötsligt en snart 40 år gammal låt bara ploppa upp en helt vanlig måndag i september...jag har ingen förklaring faktiskt - den bara kom ute på promenaden! Tänk om den finns på YouTube...jojomänsan - den fanns...nostalgitripp. Jag var 10 år, spelade de väl använda kassettbanden om och om igen...Tioitopp...Starlet....Tiffany..någon nickar säkert igenkännande...Alltså, kolla in kläderna, håret och dansmovsen :)



...eller den här....mmmm....ska leta vidare på Spotify och fylla min kväll med 10cc, Elo, Mott The hoople, Bowie, In the middel of the road...



eller...hör här...knaster från skivspelaren...halleluja!



...å du... den här då...min kusin S...om du läser detta....kommer du ihåg den skivan!?



Jag sjunger vidare här jag...detta blir en otippad 70-tals kväll hos mig. Så den kan bli efter en höstpromenad och måndagsmiddag med falukorv :)
1 Mia:

skriven

Jeeeeses....kan man stanna en stund till???

2 Synnöve:

skriven

Så mycket skön musik på en gång.

Visst minns man och visst kommer man ihåg....

Texten kom bara bubblande upp när man startade låten.

Visst var det mycket bättre musik förut?



Det är länge sen man besökte dig nu. Ja vet, ska skärpa mig.

Kramen och gotisdag på dig.

Synnöve.

3 Margaretha:

skriven

Himmel Lajsan !!!!

Jag ler med hela ansiktet och minns...minns..minns...En hel massa härliga minnen att ta fram.....Stannar nog kvar och lyssnar lite till....

Kram på dig

Margaretha

4 Anna ..smyger in:

skriven

Ja men jaaaaa...himmel man blir ju helt makalöst glad o kan liksom inte sitta still..det är som om hela ljuva ungdomen bara helt ljuvligt känns i hela kroppen ..inom oss är vi ju alla bara typ tonåringar forever..

Kommentera här: