en förmiddag i Sibernik

I den lilla staden med den lilla fantastiska katedralen från 1400-talet där gick vi en förmiddag på marknaden. Solen värmde gott och väl 30 grader, då är det lätt att leva..Vi botaniserade i allehanda solmogna frukter och grönsaker.



Massor av folk och härlig stämning. En sväng hos charkuteriet, ostaffären, bagaren och så till vinkällaren.







Innan bussen gick åter till hotellet blev det en espresso på en trattoria bland gränderna i den gamla staden....





Väl hemma igen, blev det en underbar lunch vid poolen av våra fynd. Pinjeträden vajade lätt i havsbrisen och havet glittrade...jag kan känna värmen och lukten av träden i skrivande stund - så underbart...

Kroatien är underbart!






1 Synnöve:

skriven

Tänk att få vakna upp där....

Sitter med morgonfikat och det känns som man är där. Den gränden var så härlig. Inga raka gator här inte.

Så där ska det vara tycker jag.



Förstår du längtar tillbaka.



Ha en skön torsdag nu.

Kramen Synnöve.

2 Mostra:

skriven

Ååååh så härligt det låter och vilka fina bilder! Reslusten fullkomligt bubblar i mig. Nu får vi hoppas att regeringen ser till att vi pensionärer får det bättre så vi kan resa mycket och länge!

3 Anne-Lee här......:

skriven

Kände dofterna med då jag läste....så vackert Lajsan! Kroatien måste jag erkänna är inte stället jag tänker först på då jag vill resa.....Har nog inte hört så mycket! Jättekul att läsa vad du skriver och se underbara foton.....några till...please!! Mysig helg!

kram

4 Anna ..dansar in:

skriven

Men himmel Lajsan jag smälter fullständigt av dessa bilder..blir helt varm i själen..men sååå vackert det är..jag vill resa nu!!'



Charlestown :) ja jag vet exakt hur det är att knö sig in i en etta..men du det är ju härligt att besöka kidsen..ha det fint..och njut av din kaffekopp...

5 Ninni:

skriven

Mmmmmmm helt underbart.Kroatien är verkligen vackert måste åka tillbaka dit igen.



Vilken vacker strand..där vi var, var det bara stenigt.

Ha en sköön lördag, kram kram

6 Mia:

skriven

Ljuvligt...drar för gardinerna och tittar en gång till...;-)

Kommentera här: