Färgstarkt

Höstens lökar blommar för fullt - vilka färger. Blir enormt snygga i eftermiddagssol och tar man med sig kameran får man uppleva dom en gång  till här på kvällskvisten....och dom tål att ses på...om och om igen...

Trädgårdsfilosofi har det varit under kvällen. Kan konstatera att vinrankan fått dåndimpen i vinter..trodde den var sen men den är stendöd...trist...Men mina rosor verkar ha överlevt - alles susammen :) Tre nya införskaffade och en dillpion som ska få en alldeles egen ny plats på täppan - det är själavård på en måndagkväll!








...och det var fler som såg om sitt hus ikväll....






1 Eva Svensson:

skriven

Woow!!! Vilka grymt fina bilder du fotar!! Jag blir helt mållös!

2 Synnöve:

skriven

Vilken vacker tulipan! Färgen är så klar och stark. Här har väl nästan inga tulpaner kommit upp. I alla fall inga påskliljor...

Så jag får njuta av andras bilder.



Första Juni.

Hoppas det blir en sommarmånad nu.

Kramen.

3 Mostra:

skriven

Frosseri på högsta nivå! Och varje vår samma under. Spelar ingen roll att vintern varit hård. Dom små lökarna ploppar upp så snällt. Helt otroligt! Extra spännande är det om man glömt vad man påtat ner. Fortsätt fota, snälla!

Kram/Mostra

4 Ninni:

skriven

Mmm vilka vackra tulpaner!!



Så synd på vinrankan..du får plantera en ny! Ha en fin dag..kramen

5 Margaretha:

skriven

Helt makalöst vackra tulpaner du !!!! Fantastiska!! Jag förstår att du är ute och spanar på dom mest hela tiden ;)

Men har inte ni rådjurselände ????? Jag var uppe i morse och fick se en råbock som stod utanför fönstret och mumsade...ja inte på tulpaner för dom har jag slängt på komposten utan på jordgubbsplantorna.... Nu måste nätet upp !!!

Fast dom är himla vackra att titta på....så jag står väl ut... Det är trevligt att få leva så nära naturen..... det vet ju du...där på "Foxhill"... hihi

Kram på dig

Margaretha

6 Anna ..dansar in:

skriven

Det är fööör sorgligt med ditt vin..:/ mitt är helt magiskt nu...massor av klasar blir det i taket iår...jag njuter redan av dom microsmå ämnena :)



Men du köp en Zilga..som tål tokkalla vintrar..

7 SOFFIE:

skriven

otroligt vackra blommor å va fint fotade,

kram

8 Ingmarie:

skriven

..Jasså du har en minnenas garderob...Den rensade jag tyvärr bort för 10 år sedan!Det fanns allt från V jeans till stora afficher med "Che"på,platåträskor son var GULDFÄRGADE!(hugaligen)

Trevlig helg från frua i Västanbäck

Kommentera här: