Snötapp

oj oj oj...vad det tar på snön nu. När vi kom hem från Stockholm kunde man gå som vanligt in mot huset, utan att hasa sig fram på sulkanten i lätt hopkurad stil, för att om möjligt få ett något mindre fall mot backen och på så sätt lindra ev. skador!

En bruten lårbenshals vore ju ingen höjdare att möta Sommartiden med....för ni vet väl att det vankas Sommartid om en vecka! Fram med visare liksom trädgårdmöbler! Mja...jo..det ska nog gå att få ner ett par stolar i söderväggen här nu. Värstingdrivan hade minskat, för att inte säga halverat sig medan jag var på lillsemester. Perfekt när saker reder ut sig själv, utan ens närvaro....

Semestertrippen, som var en födelsedagspresent till nybliven tonåring - blev för övrigt en mycket lyckad resa med extra allt. En överlycklig tjej, fick uppleva sin dröm på annexet i Globen. Att få stå mitt i virvlande guldkonfetti och se Mika, att få shoppa till man droppar, fika på lediga stunder, gotta sig på hotel och bara vara....ja det var guldstunder både för mor och dotter.
Med nyladdade batterier går vi nu in i ny vecka, en fulladdad med allt från personalmöte, "symöte", kurs i dagarna två och så en vårmiddag i huset som jag verkligen ser fram emot i slutet av veckan och så avrundas det hela med ny härlig Sommartid!! Det måste bli en bra vecka!

Kanske tittar jag inom....kanske inte...
1 Pialotta:

skriven

Hej på dig:)

Tittar inom till dig och talar om att jag ska starta upp en ny Musik & Fotoutmaning nästa fredag.. den kommer in mot kvällningen och pågår en hel vecka.. vill du så häng gärna på. Adress Kafferasten:)

Läs gärna mer på min blogg. Du är så välkommen så.. du gillar ju musik och foto du oxså.

Ha de gott/Pialotta

2 Synnöve:

skriven

Hej den här kalla marsdagen.

Sommartiden känns väldans avlägsen måste jag säga när jag ser på termometrn. 13 minus! Igår snöade det så man inte såg till grannen. 15 meter mellan husen alltså.

Så nu slog jag på värmen igen.



Förstår att Stockholmsturen var en höjdartripp. Härligt.

Ibland måste man unna sig lite extra så där.

Förstår ni njöt av god mat, fika och inte minst hotellet. Men höjdaren var garanterat Mika.



Nu ska jag ut och ta hand om min deg. Måste ha lite bröd på mörakvisten.

Kramen på dig.

Synnöve.

3 Anna.. tassar in..:

skriven

Men oj...du...så mycket skoj ni gjort o upplevt...det är ju faktiskt en lyx att få göra sådant..att släppa allt och bara vara..och med en konsert som är perfekt blir det ju guldkant o glitter..det kan ni leva på lääääänge nu...aha så pass... sommartiden börjar hoppsan...himmel vilken fullmatad vecka..det kommer att bli great ..tänk att du har junta du också den här veckan..jag ska dra mig genom skogen till Astrid Lindgrens trakter på onsdag och träffa kvinnsen på en härlig vårjunta...riktigt kul ska det bli..



Nu kör vi..glada miner heeeela veckan alltså..

4 Ninni:

skriven

Lät som en alldeles utmärkt helg..mysigt att få rå om varandra ordentligt!

Jag vill också ha en dotter att shoppa med.



jag gillar inte att gå över till sommartid, bara krångligt och jag brukar bli rejält trött av det!



Ha en bra dag..kramen

5 Annelee här....:

skriven

Sa du Spiti Lajsan...på Sveavägen, mina gamla hemtrakter..Hard Rock Cafe!!!!Kollade in på nätet...men himmel jag har fått mig en ny favvoaffär!! Gu vilka läckra grejor! Du kommer älska Istanbul om du far dit....it`s your style!!!! Så varmt och skönt...det exotiska....dofterna!

Du mina jeans är fantastiska by the way.....känner mig som Slim Jim!!!!

Vad köpte du?

kramis Anne-Lee

6 Annelee här....:

skriven

Åh Spiti...kollade igen! De här överkasten...sammet med fåglar 1995:-.....sidenkänsla 4995:- blå & röd jag är såld....BAM!!!!;)))))

7 hemtrevnadmarie:

skriven

Låter som ni haft det härligt!!

Gott om krafter till en ny späckad vecka då:)

kram

8 Anna ..smyger in:

skriven

Mmmm jag känner att du finns Lajsan..jag tänkte på dig idag på jobbet..det var något jag hörde på radion som fick mig le och tänka på dig..och du jag önskar dig en vårvarm helg...och om värmen uteblir...så kommer här iaf..massor av värme från Anna

Kommentera här: